Η Κλιματική Αλλαγή στα καινούρια Προγράμματα Σπουδών του Ελληνικού Σχολείου
Δημοσιευμένα:
Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
κλιματική αλλαγή προγράμματα σπουδών περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται ανάλυση περιεχομένου στα νέα Προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.) (2023) του ελληνικού σχολείου, όσον αφορά την παρουσία της Κλιματικής Αλλαγής (Κ.Α.). Αναζητούνται αναφορές σχετικές με την Κ.Α. στα κείμενα των Π.Σ. και καταγράφεται το πλήθος και η συχνότητα εμφάνισής τους. Στη συνέχεια μελετάται η αναφορά στο φαινόμενο της Κ.Α. στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τόσο οριζόντια, ανά τάξη, όσο και κατακόρυφα/σπειροειδώς, ανά αντικείμενο/μάθημα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι στα καινούρια Π.Σ. συγκεκριμένα μαθήματα και σε συγκεκριμένες τάξεις πρωτοστατούν στη διδασκαλία της Κ.Α., χωρίς όμως να υπάρχει ομοιογενής αναφορά στο φαινόμενο στα υπόλοιπα μαθήματα ή τάξεις.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής - ΦΕΚ για τα νέα προγράμματα σπουδών, http://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli (ανάκτηση στις 18 Μαΐου, 2023)
Cordero, E. C., Todd, A. M., & Abellera, D. (2008). Climate change education and the ecological footprint. Bulletin of the American Meteorological Society, 89(6), 865-872. https://doi.org/10.1175/2007BAMS2432.1
Hung, C. C. (2022). Climate change education: Knowing, doing and being. Routledge.
Monroe, M. C., Plate, R. R., Oxarart, A., Bowers, A., & Chaves, W. A. (2019). Identifying effective climate change education strategies: A systematic review of the research. Environmental Education Research, 25(6), 791-812.
Rieckmann, M. (2017). Education for sustainable development goals: Learning objectives. UNESCO publishing ISBN: 978-92-3-100209-0