Διερεύνηση των νοητικών μοντέλων των παιδιών με τη μέθοδο Ανάλυσης Δικτύων: Μια εφαρμογή για την έννοια της Γης
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία αξιοποιείται μια μέθοδος διερεύνησης των νοητικών αναπαραστάσεων των μαθητών, που στηρίζεται στην Ανάλυση Δικτύων (Network Analysis). Εξετάζεται η φύση της γνώσης των παιδιών και συγκεκριμένα μελετάται η συνεκτικότητα των νοητικών μοντέλων για τη Γη. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με το ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου EARTH-2 από 180 μαθητές Δημοτικού. Η ερμηνεία των νοητικών αναπαραστάσεων/δικτύων που βασίζεται στην τοπολογία αλλά και στα ποσοτικά μέτρα κεντρικότητάς τους, ανέδειξε τη συνεκτικότητα συγκεκριμένων νοητικών μοντέλων. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά όσον αφορά τις δυνατότητες της μεθόδου, η οποία προτείνεται ως μια αποτελεσματική προσέγγιση στη διερεύνηση των εναλλακτικών ιδεών των παιδιών και της εννοιολογικής αλλαγής.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση