Η Εμπλοκή Μικρών Παιδιών με Έννοιες Νανοτεχνολογίας μέσω Ψηφιακών Παιχνιδιών: Η περίπτωση του Καθαρισμού Νερού με Νανοϋλικά


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
καθαρισμός νερού νανογραμματισμός νανοτεχνολογία Ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης
Πανδώρα Δορούκα
https://orcid.org/0000-0003-2267-7592
Χριστοθέα Παπαδάκη
Περίληψη

Δεδομένης της αυξανόμενης διαθεσιμότητας προϊόντων νανοτεχνολογίας υπάρχει αυξανόμενη ανάγκη οι μαθητές να αναπτύξουν ένα επίπεδο νανο-εγγραμματισμού. Ψηφιακά παιχνίδια στα αγγλικά και στα ελληνικά έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν τα παιδιά να αλληλοεπιδράσουν με έννοιες νανοτεχνολογίας στο πλαίσιο του καθαρισμού του νερού. Η έρευνα σε τρία στάδια έχει στόχο να μετρήσει την αποτελεσματικότητα παιχνιδιών στην κατανόηση στοιχείων εννοιών νανοτεχνολογίας. 53 μαθητές Δ' τάξης δημοτικού αποτελούν την πειραματική ομάδα της έρευνας. Τα δεδομένα συλλέγονται μέσω ερωτηματολογίου που περιέχει ερωτήσεις ανοικτού τύπου και οι απαντήσεις αναλύονται με προσεγγίσεις ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Τα αρχικά ευρήματα δείχνουν ότι η παρέμβαση έχει θετικό αντίκτυπο στο νανο-εγγραμματισμό.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Χριστοθέα Παπαδάκη

EFL Teacher-Headteacher in Primary Education

Αναφορές
Delgado, C., Stevens, S. Y., Shin, N., & Krajcik, J. (2015). A middle school instructional unit for size and scale contextualized in nanotechnology. Nanotechnology Reviews, 4(1), 51–69. https://doi.org/10.1515/ntrev-2014-0025
Dorouka, P., & Kalogiannakis, M. (2023). Teaching nanotechnology concepts in early-primary education: An experimental study using digital games. International Journal of Science Education, 1–28. https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2234567
Dorouka, P., Kalogiannakis, M., & Blonder, R. (2024). Tablets and apps for promoting nanoliteracy in early childhood education: Results from an experimental study. Journal of Science Education and Technology, 33(6), 910–927. https://doi.org/10.1007/s10956-024-10012-3
Dorouka, P., Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2021a). Nanotechnology and mobile learning: Perspectives and opportunities in young children’s education. International Journal of Technology Enhanced Learning, 13(3), 237–252. https://doi.org/10.1504/IJTEL.2021.115927
Dorouka, P., Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2021b). The contribution of the health crisis to young children’s nano-literacy through STEAM education. Hellenic Journal of STEM Education, 2(1), 1–7. https://doi.org/10.51724/hjstemed.v2i1.20
Jones, G. M., Gardner, G. E., Falvo, M., & Chevrier, J. (2013). Nanotechnology and nanoscale science: Educational challenges. International Journal of Science Education, 35(9), 1490–1512. https://doi.org/10.1080/09500693.2013.823014
Lin, S. Y., Wu, M. T., Cho, Y. I., & Chen, H. H. (2015). The effectiveness of a popular science promotion program on nanotechnology for elementary school students in I-Lan City. Research in Science & Technological Education, 33(1), 22–37. https://doi.org/10.1080/02635143.2014.971733
Magana, A. J., Brophy, S. P., & Bryan, L. A. (2012). An integrated knowledge framework to characterize and scaffold size and scale cognition (FS2C). International Journal of Science Education, 34(14), 2181–2203. https://doi.org/10.1080/09500693.2012.700530
Mandrikas, A., Michailidi, E., & Stavrou, D. (2020). Teaching nanotechnology in primary education. Research in Science & Technological Education, 38(4), 377–395. https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1631783
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2021, March). Primary school students’ preconceptions about the term nanotechnology and the water nano-filters. In New perspectives in science education–Proceedings of the 10th International Conference New Perspectives in Science Education (pp. 227–282). Filodiritto Editore.
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2022). A teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology content at primary school level: Evaluation of students’ learning. International Journal of Science Education, 44(12), 1932–1957. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2105976
Saidi, T., & Sigauke, E. (2017). The use of museum-based science centers to expose primary school students in developing countries to abstract and complex concepts of nanoscience and nanotechnology. Journal of Science Education and Technology, 26, 470–480. https://doi.org/10.1007/s10956-017-9694-9
Sakhnini, S., & Blonder, R. (2015). Essential concepts of nanoscale science and technology for high school students based on a Delphi study by the expert community. International Journal of Science Education, 37(11), 1699–1738. https://doi.org/10.1080/09500693.2015.1035687
Stevens, S., Sutherland, L., & Krajcik, J. S. (2009). The big ideas of nanoscale science & engineering: A guidebook for secondary teachers. NSTA Press.
Wang, Z., Wu, A., Colombi Ciacchi, L., & Wei, G. (2018). Recent advances in nanoporous membranes for water purification. Nanomaterials, 8(2), 1–19. https://doi.org/10.3390/nano8020065