H Αξιοποίηση του ChatGPT για τη Δημιουργία Ανατρεπτικών Κειμένων στην Εκπαίδευση της Φυσικής
Δημοσιευμένα:
Apr 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ανατρεπτικό κείμενο ChatGPT εννοιολογική αλλαγή τεχνητή νοημοσύνη
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη δυνατότητα αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης στη διδακτική της Φυσικής, με επίκεντρο τη δημιουργία ανατρεπτικών κειμένων που βοηθούν στην αναδόμηση των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών για τα φυσικά φαινόμενα. Οι αντιλήψεις αυτές συνιστούν ένα σημαντικό και επίμονο εμπόδιο στη μάθηση. Η χρήση ανατρεπτικών κειμένων είναι μία στρατηγική που μπορεί να καλλιεργήσει την κριτική σκέψη των μαθητών και να βοηθήσει στην αναδόμηση της γνώσης. Πιο ειδικά στην εργασία αυτή, μελετάται πώς το ChatGPT μπορεί να υποστηρίξει τον εκπαιδευτικό στη σύνταξη τέτοιων κειμένων και διερευνώνται μεθοδικά οι δυνατότητες και οι περιορισμοί της εφαρμογής.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Χαλκιά, Κ., (2012). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες. Εκδόσεις Πατάκη. ISBN: 978-960-16-4308-3.
Almasri, F. (2024). Exploring the impact of artificial intelligence in teaching and learning of science: A systematic review of empirical research. Research in Science Education, 54(5), 977-997. https://doi.org/10.1007/s11165-024-10176-3
Driver, R., Squires, A., Rushworth, P., & Wood-Robinson, V. (2014). Making Sense of Secondary Science: Research into children's ideas (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315747415
Graesser, A. C., McNamara, D. S., & Kulikowich, J. M. (2011). Coh-Metrix: Providing multilevel analyses of text characteristics. Educational researcher, 40(5), 223-234. https://doi.org/10.3102/0013189X11413260
Hynd, C. R. (2001). Refutational texts and the change process. International Journal of Edu-cational Research, 35(7-8), 699-714. https://doi.org/10.1016/S0883-0355(02)00010-1
Jere, S., Bessong, R., Mpeta, M., & Litshani, N. F. (2024). Pre-service Physical Sciences Teachers’ Views on Integrating ChatGPT into Teaching: A Case Study. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-4783356/v1
Kotsis, K. T. (2024). Correcting Students' Misconceptions in Physics Using Experiments Designed by ChatGPT. European Journal of Contemporary Education and E-Learning, 2(2), 83-100. http://dx.doi.org/10.59324/ejceel.2024.2(2).07
Polverini, G., & Gregorcic, B. (2024). How understanding large language models can inform the use of ChatGPT in physics education. European Journal of Physics, 45(2), 025701. https://doi.org/10.1088/1361-6404/ad1420
Tippett, C. D. (2010). Refutation text in science education: A review of two decades of research. International journal of science and mathematics education, 8, 951-970. https://doi.org/10.1007/s10763-010-9203-x