Μια Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία για την εισαγωγή της Σωματιδιακής Φυσικής στο Λύκειο


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ) Σύγχρονη Φυσική Φυσική στοιχειωδών σωματιδίων
Στυλιανή Κλαυδιανού
https://orcid.org/0009-0001-0328-8762
Αναστάσιος Μολοχίδης
Περίληψη

Η εισαγωγή θεμάτων της σύγχρονης φυσικής στο λύκειο είναι ένα από τα ζητούμενα στη Διδακτική της Φυσικής μιας και υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι η ενσωμάτωσή της στα προγράμματα σπουδών αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών. Η Σωματιδιακή Φυσική αποτελεί βασικό κομμάτι της σύγχρονης φυσικής και η εισαγωγή της στο λύκειο μέσω μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας έχει ως στόχο να γεφυρώσει την κλασική και την σύγχρονη φυσική.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bertozzi, E., Levrini, O., & Rodriguez, M., (2013). Symmetry as Core-idea for Introducing Secondary School Students to Contemporary Particle Physics. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, pp 679-685. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.279
Bouchée, T., Thurlings, M., de Putter - Smits, L., & Pepin, B. (2023). Investigating teachers' and students’ experiences of quantum physics lessons: opportunities and challenges. Research in Science and Technological Education, 41(2), 777-799. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.1948826
Dahlkemper M.N., Klein P., Müller A., Schmeling S.M., Wiener J. (2022) Opportunities and Challenges of Using Feynman Diagrams with Upper Secondary Students. Physics, 4(4), 1331–1347. https://doi.org/10.3390/physics4040085
Duit, R. (2007). Science education research internationally: Conceptions, research methods, domains of research. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 3(1), pp 3-15. https://doi.org/10.12973/ejmste/75369
Gourlay, H. Learning about A level physics students’ understandings of particle physics using concept mapping. Physics Education, 52 (1), 014001. https://doi.org/10.1088/1361-6552/52/1/014001
Kranjc Horvat, A., Wiener, J., Schmeling, S.M., Borowski, A. (2022). What Does the Curriculum Say? Review of the Particle Physics Content in 27 High-School Physics Curricula. Physics, 4(4), 1278-1298. https://doi.org/10.3390/physics4040082
Meheuet, M., & Psillos, D. (2004). Teaching – Learning sequences: Aims and tools for science education research. International Journal of Science Education, Special Issue, 26(5), 515–535. https://doi.org/10.1080/09500690310001614762
Michelini, M., Santi, L., & Stefanel, A. (2015) Teaching modern physics in secondary schools. Proceedings, 14th International Symposium Frontiers of Fundamental Physics (FFP14). https://doi.org/10.22323/1.224.0231
Polit, D. F., & Beck, C. T. (2006). The content validity index: Are you sure you know what’s being reported? Critique and recommendations. Research in Nursing & Health, 29(5), 489–497. https://doi.org/10.1002/nur.20147
Polen, C. (2019). Particle Physics: An Essential and Engaging Part of the High School Physics Program. The Physics Teacher, 57(5), pp 320. https://doi.org/10.1119/1.5098922
Psillos, D., & Kariotoglou, P. (2016). Theoretical Issues related to Designing and Developing Teaching – Learning Sequences. Στο D. Psillos, P. Kariotoglou (Επιμ.), Iterative Design of Teaching - Learning Sequences, 11-34. Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-7808-5_2
Psillos, D., Molohidis A., Kallery M., & Hatzikraniotis E. (2016). The Iterative Evolution of a Teaching Learning Sequence on the Thermal Conductivity of Materials. In D. Psillos, P. Kariotoglou (Eds), Iterative Design of Teaching - Learning Sequences, pp 287-329. Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-7808-5_11
Tuzón P. & Solbes J. (2016). Particle Physics in High School: A Diagnose Study. PLoS ONE 11(6): e0156526 https://doi.org/10.1371/journal.pone.0156526