Ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης σε Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς μέσω της Χρήσης Προσαρμοστικής Παιχνιδοποίησης και Διαχείρισης Εκπαιδευτικών Δεδομένων (Learning Analytics) για την Ενσωμάτωση της στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Περίληψη
Η Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) έχει αναδειχθεί ως κρίσιμη δεξιότητα σε διάφορα αντικείμενα της εκπαίδευσης, όμως η έλλειψη εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην ΥΣ και τη δυνατότητα χρήσης εφαρμογών προσαρμοστικής μάθησης αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Η προσαρμοστική μάθηση, μέσω τεχνολογιών και μεθοδολογιών που προωθούν την εμπλοκή των μαθητών/τριών, όπως η παιχνιδοποίηση, στοχεύει στην εξατομίκευση της εκπαιδευτικής εμπειρίας. Παράλληλα, η διαχείριση εκπαιδευτικών δεδομένων (Learning Analytics) μπορεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Η συγκεκριμένη έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της επίδρασης ενός προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης, στο οποίο γίνεται χρήση περιβαλλόντων προσαρμοστικής παιχνιδοποίησης και εκπαιδευτικών δεδομένων, προκειμένου να αναπτυχθούν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης στους/ις μελλοντικούς εκπαιδευτικούς.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες