Δυνατότητες και Προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση STEM: Μια Βιβλιογραφική Ανασκόπηση


Δημοσιευμένα: Απρ 5, 2025
Δημήτρης Πανάγου
https://orcid.org/0000-0001-9837-0744
Γεώργιος Στύλος
Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Περίληψη

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση STEM αποτελεί μια καινοτόμο προσέγγιση, απαιτώντας την ενσωμάτωση σύνθετων τεχνικών ΤΝ και εκπαιδευτικών προσεγγίσεων. Η παρούσα συστηματική ανασκόπηση ακολουθώντας την μεθοδολογία PRISMA 2020 και αξιοποιώντας την βάση δεδομένων Google Scholar, εξετάζει τη σύγκλιση STEM και ΤΝ, με στόχο την ανάλυση τάσεων, των εφαρμογών και των επιδράσεων τους. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τις δυνατότητες της ΤΝ σε συνδιασμό με την εκπαίδευση STEM για εξατομίκευση της μάθησης, αλλά και τις προκλήσεις των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη κατάλληλων παιδαγωγικών προσεγγίσεων. Συμπερασματικά, η παρούσα μελέτη ενισχύει τη βιβλιογραφία, παρέχοντας κατευθυντήριες γραμμές για μελλοντική έρευνα και εκπαιδευτικές πρακτικές στην ενσωμάτωση της ΤΝ στην εκπαίδευση STEM.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and engineering teacher, 70(1), 30.
Chng, E., Tan, A. L., & Tan, S. C. (2023). Examining the use of emerging technologies in schools: A review of artificial intelligence and immersive technologies in STEM education. Journal for STEM Education Research, 6(3), 385-407. https://doi.org/10.1007/s41979-023-00092-y
Holmes, W., Porayska-Pomsta, K., Holstein, K., Sutherland, E., Baker, T., Shum, S. B., & Koedinger, K. R. (2022). Ethics of AI in education: Towards a community-wide framework. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 1-23. https://doi.org/10.1007/s40593-021-00239-1
Joseph, O. B., & Uzondu, N. C. (2024). Integrating AI and Machine Learning in STEM education: Challenges and opportunities. Computer Science & IT Research Journal, 5(8), 1732-1750.
Xu, W., & Ouyang, F. (2022). The application of AI technologies in STEM education: a systematic review from 2011 to 2021. IJ STEM Ed, 9(1), 59. https://doi.org/10.1186/s40594-022-00377-5
Marginson, S., Tytler, R., Freeman, B., & Roberts, K. (2013). STEM: country comparisons: international comparisons of science, technology, engineering and mathematics (STEM) education. Final report.
Luckin, R., & Holmes, W. (2016). Intelligence unleashed: An argument for AI in education.
Holmes, W., Bialik, M., & Fadel, C. (2019). Artificial intelligence in education promises and implications for teaching and learning. Center for Curriculum Redesign.