Προετοιμάζοντας μελλοντικούς/μελλοντικές Νηπιαγωγούς για τη Διαμόρφωση Σύγχρονων Συμπεριληπτικών Περιβαλλόντων Μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες


Δημοσιευμένα: Apr 5, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Συμπερίληψη Διερεύνηση Εμβυθιστικές Τεχνολογίες
Άγγελος Σοφιανίδης
https://orcid.org/0000-0002-1378-9739
Νάγια Στυλιανίδου
Περίληψη

Στην εργασία παρουσιάζεται η δομή και τα περιεχόμενα ενός μαθήματος που στόχο έχει να εκπαιδεύσει μελλοντικούς/μελλοντικές Νηπιαγωγούς στη διαμόρφωση σύγχρονων συμπεριληπτικών διερευνητικών περιβαλλόντων μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες και η επίδραση του προγράμματος στο αίσθημα αυτο-αποτελεσματικότητας των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ), στη Διερευνητική Διδασκαλία των ΦΕ και τη Συμπεριληπτική Διδασκαλία των ΦΕ. Στην έρευνα συμμετείχαν 62 μελλοντικοί/μελλοντικές Νηπιαγωγοί  (2022-2024) και η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων πριν και μετά την πραγματοποίηση του μαθήματος. Τα ευρήματα της έρευνας φανερώνουν τη θετική επίδραση του μαθήματος στους παραπάνω άξονες και υποστηρίζουν την ενσωμάτωση τέτοιων μαθημάτων στα προγράμματα σπουδών εκπαίδευσης μελλοντικών εκπαιδευτικών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bleicher, R. E. (2004). Revisiting the STEBI‐B: Measuring self‐efficacy in preservice elementary teachers. School Science and Mathematics, 104(8), 383-391. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.2004.tb18004.x
Florian, L., & Beaton, M. (2018). Inclusive pedagogy in action: getting it right for every child. International Journal of Inclusive Education, 22(8), 870–884. https://doi.org/10.1080/13603116.2017.1412513
Han, S., Blank, J., & Berson, I. R. (2017). To transform or to reproduce: Critical examination of teacher inquiry within early childhood teacher preparation. Journal of Early Childhood Teacher Education, 38(4), 308-325. https://doi.org/10.1080/10901027.2017.1393643
Oppermann, E., M. Brunner, J. S. Eccles, and Y. Anders. 2018. “Uncovering Young Children’s Motivational Beliefs About Learning Science.” Journal of Research in Science Teaching 55 (3): 399–421. https://doi.org/10.1002/tea.21424
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., De Jong, T., Van Riesen, S. A., Kamp, E. T., ... & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational research review, 14, 47-61. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003
Sofianidis, A., Skraparlis, C., & Stylianidou, N. (2024). Combining Inquiry, Universal Design for Learning, Alternate Reality Games and Augmented Reality Technologies in Science Education: The IB-ARGI Approach and the Case of Magnetman. Journal of Science Education and Technology, 1-26. https://doi.org/10.1007/s10956-024-10135-7
Stinken-Rösner, L., Rott, L., Hundertmark, S., Baumann, T., Menthe, J., Hoffmann, T., Nehring, A, & Abels, S. (2020). Thinking inclusive science education from two perspectives: Inclusive pedagogy and science education. Research in Subject-matter Teaching and Learning (RISTAL), 3(1), 30-45. https://doi.org/10.23770/rt1831
UNESCO (2009). Policy guidelines on inclusion in education. Paris: UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000177849