Το Περιεχόμενο των Σχολικών Εγχειριδίων Βιολογίας Λυκείου για την Αναπαραγωγή στον Άνθρωπο υπό το Πρίσμα των Προτύπων των Φυσικών Επιστημών Νέας Γενιάς


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες πρότυπα φυσικών επιστημών νέας γενιάς σχολικά εγχειρίδια
Σεβαστή Τσαγγάρη
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι η διερεύνηση του επιπέδου στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τα βασικά χαρακτηριστικά των Προτύπων Φυσικών Επιστημών Νέας Γενιάς στο περιεχόμενο των σχολικών εγχειριδίων Βιολογίας της Α΄ Λυκείου για την αναπαραγωγή στον άνθρωπο. Αναλύθηκαν 15 μονάδες ανάλυσης που απαρτίζουν το περιεχόμενο του βιβλίου μαθητή και του εργαστηριακού οδηγού Βιολογίας της Α΄ Λυκείου για την αναπαραγωγή στον άνθρωπο, μέσω μιας κλίμακας διαβαθμισμένων κριτηρίων. Από την ανάλυση διαπιστώθηκε ότι τα περισσότερα χαρακτηριστικά αυτών των προτύπων συμπεριλαμβάνονται σε χαμηλό επίπεδο στο περιεχόμενο των εγχειριδίων. Τα ευρήματα αυτής της εργασίας σηματοδοτούν την ανάγκη επανασχεδιασμού αυτού του εκπαιδευτικού υλικού που αξιοποιείται στη διδασκαλία της αναπαραγωγής στον άνθρωπο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Haas, A., Januszyk, R., Grapin, S. E., Goggins, M., Llosa, L., & Lee, O. (2021). Developing Instructional Materials Aligned to the Next Generation Science Standards for All Students, Including English Learners. Journal of Science Teacher Education, 32(7), 735–756. https://doi.org/10.1080/1046560X.2020.1827190
Krippendorff, K. (2013). Content analysis. An introduction to its methodology (3rd ed.). Sage Publications. ISBN: 978-1-4129-8315-0
Lewis, J., Leach, J., & Wood-Robinson, C. (2000). Chromosomes: the missing link — young people’s understanding of mitosis, meiosis, and fertilization. Journal of Biological Education, 34(4), 189–199. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655717
Lowell, B.R., Cherbow, K., & McNeill, K.L. (2021). Redesign or relabel? How a commercial curriculum and its implementation oversimplify key features of the NGSS. Science Education, 105, 5–32. https://doi.org/10.1002/sce.21604
McKinney, R. (2013). Moving beyond the textbook: closing the book on textbook dependent classroom. The Whole Child Center. http://www.wholechildeducation.org/blog/moving-beyond-the-textbook
National Research Council (NRC). (2012). A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. The National Academies Press. ISBN: 78-0-309-21742-2
Next Generation Science Standards (NGSS) Lead States. (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/18290
Pruitt, S.L. (2014). The Next Generation Science Standards: The Features and Challenges. Journal of Science Teacher Education, 25, 145–156. https://doi.org/10.1007/s10972-014-9385-0
Vojíř K. & Rusek M. (2019). Science education textbook research trends: a systematic literature review, International Journal of Science Education, 41(11), 1496-1516. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1613584