Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υπηρεσία της Εκπαίδευσης: Εφαρμογές και Εργαλεία για την Υποστήριξη των Εκπαιδευτικών


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διαλογικοί βοηθοί εκπαίδευση Τεχνητή Νοημοσύνη
Θεόδωρος Καραφυλλίδης
https://orcid.org/0009-0004-3040-146X
Μάριος Παπαευριπίδου
Υβόνη Παύλου
Περίληψη

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) υπόσχεται να αναμορφώσει ριζικά το τοπίο της εκπαίδευσης, εισάγοντας εργαλεία που βελτιώνουν τη διδασκαλία και ενισχύουν την ποιότητα της μάθησης, καθιστώντας επιτακτική την προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το παρόν εργαστήριο στοχεύει στην εξοικείωση στελεχών της εκπαίδευσης με μια καινοτόμο εφαρμογή ΤΝ, η οποία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο ενός Ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου, για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών κατά την διδακτική διαδικασία. Η εφαρμογή προσφέρει μια ποικίλα εργαλείων, όπως εργαλείο βαθμολόγησης εργασιών, δημιουργίας σχεδίου μαθήματος, παραγωγής τεστ αξιολόγησης, κ.α. Η δομή του εργαστηρίου αποτελείται από τρία μέρη: ενημέρωση για τα πλεονεκτήματα αξιοποίησης εφαρμογών ΤΝ στην εκπαίδευση, επίδειξη και πρακτική χρήση των εργαλείων και, τέλος, ελεύθερη εξερεύνηση των λειτουργιών της εφαρμογής από τους συμμετέχοντες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Αναφορές
Adiguzel, T., Kaya, M. H., & Cansu, F. K. (2023). Revolutionizing education with AI: Exploring the transformative potential of ChatGPT. Contemporary Educational Technology, 15(3), ep429. https://doi.org/10.30935/cedtech/13152
Ayeni, O. O., Al Hamad, N. M., Chisom, O. N., Osawaru, B., & Adewusi, O. E. (2024). AI in education: A review of personalized learning and educational technology. GSC Advanced Research and Reviews, 18(2), 261–271. https://doi.org/10.30574/gscarr.2024.18.2.0062
Celik, I., Dindar, M., Muukkonen, H., & Järvelä, S. (2022). The Promises and Challenges of Artificial Intelligence for Teachers: a Systematic Review of Research. TechTrends, 66(4), 616–630. https://doi.org/10.1007/s11528-022-00715-y
Ismail, A., Aliu, A., Ibrahim, M., & Sulaiman, A. (2024). Preparing Teachers of the Future in the Era of Artificial Intelligence. Journal of Artificial Intelligence, Machine Learning and Neural Network, 44, 31–41. https://doi.org/10.55529/jaimlnn.44.31.41
Molenaar, I. (2022). The concept of hybrid human-AI regulation: Exemplifying how to support young learners’ self-regulated learning. Computers and Education: Artificial Intelligence, 3. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2022.100070
Moravec, V., Hynek, N., Gavurova, B., & Kubak, M. (2024). Everyday artificial intelligence unveiled: Societal awareness of technological transformation. Oeconomia Copernicana, 15(2), 367–406. https://doi.org/10.24136/oc.2961