H Επίδραση του Αισθητήριου Τύπου Μάθησης στις Επιδόσεις των Μαθητών στο Μάθημα της Χημείας Λυκείου
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη διερευνά τη συσχέτιση των αισθητηρίων τρόπων μάθησης [VAK / Visual, Auditory, and Kinesthetic (Tactile)] με τις επιδόσεις μαθητών γενικής εκπαίδευσης στο μάθημα της χημείας. Χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο «VAK Learning Style Self-Assessment», εξετάστηκαν οι επιδόσεις των μαθητών στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' και Β' Λυκείου, καθώς και στις «Πανελλαδικές Εξετάσεις» Χημείας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές οπτικού τύπου (visual style) παρουσίασαν σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις συγκριτικά με τους μαθητές ακουστικού και κιναισθητικού τύπου, ενώ δεν παρατηρήθηκε σημαντική στατιστική διαφορά μεταξύ των δύο τελευταίων κατηγοριών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Dunn, R. (2000). Learning Styles: Theory, Research, and Practice. National Forum of Applied Educational Research Journal, 13 (1) 3-22
Coffield, F., Moseley, D., Hall, E., Ecclestone, K. (2004b). Learning styles and pedagogy in post-16 learning. A systematic and critical review. Learning and Skills Learning Centre.
Fleming, N. D. (2001b). Teaching and Learning Styles: VARK Strategies. Honolulu Community College.
Leaver, B.L. (1997). Teaching the whole class. California: Corwin Press, Inc.
Matthews, B.D. (1996). An investigation of learning styles and perceived academic achievement for high school children. The Clearing House, 69 (4), 249-254.
Pappa, E. T. & Tsaparlis, G. (2011). Evaluation of questions in general chemistry textbooks according to the form of the questions and the Question-Answer Relationship (QAR): The case of intra- and intermolecular chemical bonding. Chemistry Education Research and Practice, 12 (2), 262-270.