Διερευνώντας Στοιχεία του Κλιματικού Γραμματισμού στα Σχολικά Εγχειρίδια Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Ζήσης Λαμπούδης
Αθανάσιος Μόγιας
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη στοχεύει στην αποτύπωση στοιχείων του Κλιματικού Γραμματισμού στα σχολικά εγχειρίδια Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου. Πραγματοποιήθηκε θεματική ανάλυση περιεχομένου σε κειμενικό και εικονογραφικό υλικό όλων των τύπων εγχειριδίων (βιβλία μαθητή, τετράδια εργασιών, εργαστηριακούς οδηγούς) με τα αποτελέσματα να εμφανίζουν επιφανειακές και αποσπασματικές πληροφορίες αναφορικά με τις 7 Βασικές Αρχές και τις 39 Θεμελιώδεις Έννοιες του Οδηγού του Κλιματικού Γραμματισμού με πολλές επικαλύψεις. Η αποτύπωση αυτή αναμένεται να αποτελέσει τον οδικό χάρτη για την αναμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο και ως εκ τούτου την επικαιροποίηση των αντίστοιχων σχολικών εγχειριδίων με σύγχρονη πληροφορία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Downe-Wamboldt, B. (1992). Content analysis: Method, applications, and issues. Health Care for Women International, 13(3), 313-321. https://doi.org/10.1080/07399339209516006
Hays, A. F., & Krippendorff, K. (2007). Answering the call for a standard reliability measure for coding data. Communication Methods and Measures, 1(1), 77-89. https://doi.org/10.1080/19312450709336664
IPCC. (2023) Climate Change 2023: Synthesis Report. Contribution of Working Groups I, II and III to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [Core Writing Team, H. Lee and J. Romero (eds.)]. IPCC. https://doi.org/10.59327/IPCC/AR6-9789291691647
Krippendorff, K. (2004). Content Analysis. An introduction to its methodology. Sage Publications. ISBN: 978-1-4129-8315-0
National Oceanic Atmospheric Administration [NOAA]. (2014). What is climate science literacy? https://www.climate.gov/teaching/essential-principles-climate-literacy/what-climatescience-literacy
Tracana, R. B., Carvalho, G. S., Ferreira, C., & Ferreira, M. E. (2008). Analysing the theme of pollution in Portuguese geography and biology textbooks. International Research in Geographical and Environmental Education, 17(3), 199-211. https://doi.org/10.1080/10382040802168289
UNESCO. (2009). Bonn declaration. UNESCO World conference on education for sustainable development. http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001887/188799e.pdf
U.S. Global Change Research Program [USGCRP]. (2009). Climate literacy framework. https://downloads.globalchange.gov/Literacy/climate_literacy_highres_english.pdf