Μελέτη των Πρακτικών που Αξιοποιούνται κατά τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
δημοτικό σχολείο διδασκαλία Φυσικών Επιστημών πρακτικές των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής
Κωνσταντίνος Καράμπελας
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Η κατανόηση εννοιών των Φυσικών Επιστημών επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης από τους μαθητές πρακτικών των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής. Όμως, η έρευνα που μελετά τις πρακτικές των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής που αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διδασκαλία είναι περιορισμένη. Η εργασία αυτή επιδιώκει να μελετήσει αν και σε ποιο επίπεδο αυτές οι πρακτικές αξιοποιούνται κατά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο δημοτικό σχολείο. Πραγματοποιήθηκαν παρακολουθήσεις διδασκαλιών Φυσικών Επιστημών σε δημοτικά σχολεία για 822 διδακτικές ώρες. Με τη χρήση κλιμάκων διαβαθμισμένων κριτηρίων προσδιορίστηκε το επίπεδο που αξιοποιείται κάθε μια πρακτική. Προέκυψε ότι στις διδασκαλίες που παρατηρήθηκαν, δεν αξιοποιούνται οι πρακτικές ή αξιοποιούνται σε χαμηλό επίπεδο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Cherbow, K., McKinley, M. T., McNeill, K. L., & Lowenhaupt, R. (2020). An analysis of science instruction for the science practices: Examining coherence across system levels and components in current systems of science education in K‐8 schools. Science Education, 104(3), 446–478. https://doi.org/10.1002/sce.21573
Krajcik, J., Codere, S., Dahsah, C., Bayer, R. & Mun, K. (2014). Planning Instruction to Meet the Intent of the Next Generation Science Standards, Journal of Science Teacher Education, 25(2), 157-175. https://doi.org/10.1007/s10972-014-9383-2
National Research Council (NRC). (2012). A Framework for K-12 Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/13165
Next Generation Science Standards (NGSS) Lead States (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/18290.
Papakonstantinou, M., & Skoumios, M. (2021). Science and engineering practices in the content of Greek middle school physics textbooks about forces and motion. Journal of Technology and Science Education, 11(2), 457-473. https://doi.org/10.3926/jotse.1286
Tankersley, A., Hasseler, E., Lewis E., Lucas, L. & Helding, B. (2024). Science Teachers’ Initial Use of NGSS Science Practices in Diverse Classrooms, Journal of Science Teacher Education, 35(6), 572–593. https://doi.org/10.1080/1046560X.2024.2316434