Σχεδιάζοντας Συμπεριληπτικά Περιβάλλοντα Μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες: Μια Σειρά Διερευνητικών Δραστηριοτήτων για τη Διδασκαλία της Πλεύσης/Βύθισης


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη Πραγματικότητα Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση Μάθηση μέσω Διερεύνησης Συμπεριληπτική Εκπαίδευση Πλεύση - Βύθιση
Αναστασία Οικονόμου
https://orcid.org/0009-0001-5136-0490
Άγγελος Σοφιανίδης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τον σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μίας σειράς συμπεριληπτικών διερευνητικών δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία της πλεύσης/βύθισης, σε φοιτητές/φοιτήτριες 1ου έτους Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Οι δραστηριότητες βασίστηκαν στον Καθολικό Σχεδιασμό για τη Μάθηση και περιλάμβαναν τη χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας. Στην έρευνα συμμετείχαν 74 φοιτητές/φοιτήτριες, ενώ η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων πριν, σε ενδιάμεση φάση και μετά την εφαρμογή. Η ανάλυση με περιγραφική και μη παραμετρική στατιστική έδειξε στατιστικά σημαντική βελτίωση σε όλα τα ερωτήματα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα συμπεριληπτικά μαθησιακά περιβάλλοντα ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες των φοιτητών/φοιτητριών, οδηγώντας σε θετικά μαθησιακά αποτελέσματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Alzahrani, N. M. (2020). Augmented reality: A systematic review of its benefits and challenges in e-learning contexts. Applied Sciences, 10(16), 5660. https://doi.org/10.3390/app10165660
Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence: Teleoperators & virtual environments, 6(4), 355–385. https://doi.org/10.1162/pres.1997.6.4.355
CAST. (2018). Universal design for learning guidelines (Version 2.2). https://udlguidelines.cast.org/
Driver, R., Guesne, E., & Tiberghien, A. (Επιμ.). (1985). Children's ideas in science. Open University Press.
Meyer, A., Rose, D. H., & Gordon, D. T. (2014). Universal design for learning: Theory and practice. CAST Professional Publishing. ISBN: 978-0989867405
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., De Jong, T., Van Riesen, S. A., Kamp, E. T., & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, 14, 47-61. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003
Sofianidis, A., Skraparlis, C., & Stylianidou, N. (2024). Combining inquiry, universal design for learning, alternate reality games and augmented reality technologies in science education: The IB-ARGI approach and the case of Magnetman. Journal of Science Education and Technology, 33, 1-26. https://doi.org/10.1007/s10956-024-10135-7
United Nations Educational Scientific and Cultural Organization (UNESCO). (2009). Policy guidelines on inclusion in education. UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000177849
Zoupidis, A., Spyrtou, A., Malandrakis, G., & Kariotoglou, P. (2016). The evolutionary refinement process of a teaching-learning sequence for introducing inquiry aspects and density as materials’ property in floating/sinking phenomena. Στο Iterative Design of Teaching-Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools (σ. 167-199). Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-7808-5_8