Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες: Η Αξιολόγηση του ChatGPT στην Κατανόηση Θερμικών Φαινομένων
Περίληψη
Η τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence-ΑΙ) έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνει τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, με τη δυνατότητα να προσφέρει εξατομικευμένη μάθηση και άμεση βοήθεια στους μαθητές/τριες. Η παρούσα μελέτη εξετάζει την αποτελεσματικότητα της AI, και ειδικά του ChatGPT, στην κατανόηση και διδασκαλία θεμελιωδών εννοιών όπως η θερμότητα και η θερμοκρασία. Μέσω της χρήσης του ερωτηματολογίου Thermal Concept Evaluation (TCE), η έρευνα αξιολογεί τις επιστημονικές απαντήσεις που παρέχει το ChatGPT και εντοπίζει τυχόν εναλλακτικές αντιλήψεις. Η μελέτη αναδεικνύει τη σημασία της κριτικής σκέψης κατά τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, καθώς οι απαντήσεις που παρέχει δεν είναι πάντα ακριβείς και απαλλαγμένες από κοινές παρανοήσεις. Παρότι παρατηρείται βελτίωση στην απόδοση του ChatGPT σε μεταγενέστερη φάση, οι περιορισμοί που παρουσιάζει η τεχνολογία AI τονίζουν την ανάγκη συνεχούς ανάπτυξης και προσεκτικής ενσωμάτωσής της στην εκπαίδευση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση