Ζωντανεύοντας τη Φυσική του Einstein στην σχολική τάξη: Διερευνητικό εργαστήριο για Εκπαιδευτικούς


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Σύγχρονη Φυσική Φυσική του Einstein Βιωματική διδασκαλία Διερευνητική μάθηση
Γεωργία Βακάρου
https://orcid.org/0009-0001-1235-8275
Γεώργιος Στύλος
Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Περίληψη

Ο εκσυγχρονισμός της διδασκαλίας της Φυσικής και η ενσωμάτωση εννοιών της σύγχρονης φυσικής στο σχολικό πρόγραμμα αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα τις τελευταίες δεκαετίες, στοχεύοντας στην προετοιμασία επιστημονικά εγγράμματων πολιτών. Το παρόν εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που επιδιώκουν να ενσωματώσουν τη σύγχρονη φυσική στην τάξη τους μέσω βιωματικής και διερευνητικής διδασκαλίας. Οι συμμετέχοντες/ουσες θα επιμορφωθούν στο πώς να παρουσιάζουν πολύπλοκες έννοιες της θεωρίας του Einstein και της κβαντικής φυσικής με τρόπο προσιτό και κατανοητό στους μαθητές/τριες. Το εργαστήριο ακολουθεί μια διερευνητική μεθοδολογία όπου οι εκπαιδευτικοί διατυπώνουν ερωτήματα, αναπτύσσουν υποθέσεις και συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία πειραματισμού, όπως αναμένεται να κάνουν και σε μελλοντικό στάδιο οι μαθητές/τριες. Αυτό το μοντέλο μάθησης ενισχύει την κριτική σκέψη και προωθεί την επιστημονική ανακάλυψη με μια προσέγγιση που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ θεωρητικής φυσικής και σχολικής διδασκαλίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adams, K., Dattatri, R., Kaur, T. & Blair, D. (2021). Long-term impact of a primary school intervention on aspects of Einsteinian physics. Physics Education, 56, 055031. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ac12a9
Alstein, P., Krijtenburg-Lewerissa, K., & van Joolingen, W.R. (2020). Teaching and learning special relativity theory in secondary and lower undergraduate education: A literature review. Physical Review Physics Education Research, 17, 023101. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.17.023101
Blair, D., & Kaur, J. (2022). Einstein-First: Modernising School Science. Proceedings of the IUPAP International Conference on Physics Education. ICPE 2022 5-9 December 2022, page 33, ISBN: 978-1-74210-532-1.
Kaur T, Blair D, Moschilla J and Zadnik M (2017). Teaching Einsteinian physics at schools: part 2, models and analogies for quantum physics. Physics Education, 52. https://doi.org/10.1088/1361-6552/aa83e1
Kaur, T., Blair, D., Stannard, W., Treagust, D., Venville, G., Zadnik, M., Mathews, W. & Perks, D. (2020). Determining the Intelligibility of Einsteinian Concepts with Middle School Students. Research in Science Education, 50, 2505–2532. https://doi.org/10.1007/s11165-018-9791-y
Mulyenı, T., Jamarıs, M., & Suprıyatı, Y. (2024). Improving basic science process skills through ınquiry-based approach in learning science for early elementary students. Journal of Turkish Science Education, 16(2), 187-201. https://doi.org/10.36681/