Από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο - Από τις φυσικές ιδιότητες στις διαμοριακές δυνάμεις


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
βρασμός , διαλυτότητα διαμοριακές δυνάμεις φυσικές καταστάσεις της ύλης
Αναστασία Γκιγκούδη
Αγαθονίκη Μαμζερίδου
Σοφία Παταρούδη
Περίληψη

Στη διδακτική αυτή πρόταση, οι μαθητές/τριες εξετάζουν την ύπαρξη, την ισχύ και το είδος των διαμοριακών δυνάμεων, που αναπτύσσονται μεταξύ των μορίων συγκεκριμένων υγρών. Η πρόταση βασίζεται στις επιπτώσεις που έχουν οι διαμοριακές δυνάμεις πάνω στις φυσικές ιδιότητες των ουσιών και υλοποιείται στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, κατά τη διδασκαλία του μαθήματος Χημείας της Α' τάξης του Γενικού Λυκείου. Η διάρκεια εφαρμογής της πρότασης είναι δύο διδακτικές ώρες, όπου οι μαθητές/τριες συγκροτούνται σε ομάδες των 3-4 ατόμων. Η επιλογή της Α' τάξης γίνεται επειδή οι διαμοριακές δυνάμεις διδάσκονται αμέσως μετά τους χημικούς δεσμούς, όπως προβλέπεται από το νέο αναλυτικό πρόγραμμα.


 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Johnstone, A. H. (1991). Why is science difficult to learn? Things are seldom what they seem. Journal of Computer Assisted Learning, 7,75–83. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.1991.tb00230.x
Reid, N. (2021). The Johnstone triangle: The key to understanding chemistry. Advances in Chemistry Education Research, Royal Society of Chemistry. https://doi.org/10.1039/9781839163661