Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία για το Ενεργειακό Αποτύπωμα σε Μαθητές/τριες Γυμνασίου με Σκοπό την Αειφορική Χρήση Ενέργειας


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Αειφορία Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία ενέργεια Ενεργειακό Αποτύπωμα μαθητές/τριες
Νικόλαος Γαλάνης
https://orcid.org/0000-0002-3706-3545
Γεώργιος Μαλανδράκης
https://orcid.org/0000-0002-1206-6336
Περίληψη

Το Ενεργειακό Αποτύπωμα (ΕΑ) είναι ένα εργαλείο κατανόησης των περιβαλλοντικών προβλημάτων και πρότασης συγκεκριμένων μέτρων αντιμετώπισής τους, στοχεύοντας στην επίτευξη της αειφορικής χρήσης ενέργειας. Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ) 20 ωρών, σε 81 μαθητές/τριες Α΄ Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Ερευνήθηκαν οι τρόποι μείωσης της ενέργειας που προτείνουν οι μαθητές/τριες και ο πιθανός βαθμός βελτίωσής τους, μετά από τη ΔΜΑ, μέσω ερωτηματολογίου δώδεκα εικόνων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το ποσοστό των απαντήσεών τους αυξάνεται σε όλες τις περιπτώσεις μετά τη ΔΜΑ, με τους πιο συνηθισμένους τομείς μείωσης της ενέργειας την εξοικονόμηση ενέργειας (79%) και τη μείωση χρήσης προϊόντων ή υπηρεσιών (41%).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας. Gutenberg. ISBN 9789600118858
Cohen, L., Manion, L., & Morrison., K. (2000). Research methods in education. (5th ed.) London: Routledge Falmer. https://doi.org/10.4324/9780203224342
Collins, A., Galli, A., Patrizi, N., & Pulselli, F. M. (2018). Learning and teaching sustainability: The contribution of Ecological Footprint calculators. Journal of Cleaner Production, 174, 1000-1010. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.11.024
Enerdata (2024). World Energy and Climate Statistics. Yearbook 2023. Retrieved 1/2/2025 from https://yearbook.enerdata.net/
Gottlieb, D., Kissinger, M., Vigoda-Gadot, & E., Haim, A. (2012). Analyzing the ecological footprint at the institutional scale- The case of an Israeli high-school. Ecological Indicators, 18, 91-97. https://doi.org/10.1016/j.ecolind.2011.10.010
IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) (2024). AR6 Synthesis Report Climate Change 2023. Retrieved 1/2/2025 from https://www.ipcc.ch/report/ar6/syr/
Lin, S. (2016). Reducing students’ carbon footprints using personal carbon footprint management system based on environmental behavioural theory and persuasive technology. Environmental Education Research, 22(5), 658-682. https://doi.org/10.1080/13504622.2015.1018142
Viiri, J. & Savinainen, A. (2008). Teaching-Learning Sequences: A comparison of learning demand analysis and educational reconstruction. Latin-American Journal of Physics Education, 2(2), 80-86. http://www.lajpe.org/index_may08.html