Διερεύνηση των Πεποιθήσεων Αυτο-αποτελεσματικότητας Μελλοντικών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Διερευνητική Διδασκαλία και Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες
Δημοσιευμένα:
Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτο-αποτελεσματικότητα διερευνητική διδασκαλία και μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες μελλοντικοί εκπαιδευτικοί πεποιθήσεις TSI
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των πεποιθήσεων αυτο-αποτελεσματικότητας μελλοντικών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ) για τη διερευνητική διδασκαλία και μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ). Το ερωτηματολόγιο Teaching Science as Inquiry (TSI) χρησιμοποιήθηκε για τη μέτρηση των πεποιθήσεων 175 φοιτητών και φοιτητριών ΠΤΔΕ. Δευτερευόντως, πραγματοποιήθηκαν αναλύσεις συσχέτισής τους συναρτήσει του φύλου και του έτους φοίτησης. Καθώς μεταφράστηκε στην ελληνική γλώσσα, αξιολογήθηκε η εσωτερική αξιοπιστία, η εγκυρότητα περιεχομένου και η εννοιολογική εγκυρότητα του TSI. Τα αποτελέσματα φανερώνουν σχετικά υψηλά επίπεδα αυτο-αποτελεσματικότητας, όμως στατιστικά μη σημαντικές αποκλίσεις για αμφότερες τις μεταβλητές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Abd-El-Khalick, F., Boujaoude, S., Duschl, R., Lederman, N. G., Mamlok-Naaman, R., Hofstein, A., Niaz, M., Treagust, D., & Tuan, H.-I. (2004). Inquiry in Science Education: International Perspectives. Science Education, 88(3), 397–419. https://doi.org/10.1002/sce.10118
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change. Psychological Review, 84(2), 191–215. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0033-295X.84.2.191
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Prentice Hall. https://psycnet.apa.org/record/1985-98423-000
Constantinou, C. P., Tsivitanidou, O. E., & Rybska, E. (2018). What Is Inquiry-Based Science Teaching and Learning? In O. E. Tsivitanidou, P. Gray, E. Rybska, L. Louca, & C. P. Constantinou (Eds.), Professional Development for Inquiry-Based Science Teaching and Learning (pp. 1–23). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-91406-0_1
Dira-Smolleck, L. A. (2004). The Development and Validation of an Instrument to Measure Preservice Teachers’ Self-Efficacy in Regard to the Teaching of Science as Inquiry (Unpublished doctoral dissertation, The Pennsylvania State University). https://etda.libraries.psu.edu/catalog/6236
Kim, H. (2024). Science Teaching Efficacy and Science Outcome Expectancy Among Early Childhood Preservice Teachers: Effects of Constructivist Beliefs vs Traditional Beliefs. Journal of Education and Development, 8(3), 53–65. https://doi.org/10.20849/jed.v8i3.1438
Menon, D., & Azam, S. (2021). Investigating Preservice Teachers’ Science Teaching Self-Efficacy: an Analysis of Reflective Practices. International Journal of Science and Mathematics Education, 19(8), 1587–1607. https://doi.org/10.1007/s10763-020-10131-4
National Research Council. (1996). National Science Education Standards. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/4962
National Research Council. (2000). Inquiry and the National Science Education Standards: A Guide for Teaching and Learning. The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/9596
Pajares, M. F. (1992). Teachers’ Beliefs and Educational Research: Cleaning Up a Messy Construct. Review of Educational Research, 62(3), 307–332. https://doi.org/10.3102/00346543062003307
Riga, F., Winterbottom, M., Harris, E., & Newby, L. (2017). Inquiry-Based Science Education. In K. S. Taber, & B. Akpan (Eds.), Science Education: New Directions in Mathematics and Science Education (pp. 247–261). Sense Publishers, Rotterdam. https://doi.org/10.1007/978-94-6300-749-8_19
Smolleck, L. A., & Mongan, A. M. (2011). Changes in Preservice Teachers’ Self-Efficacy: From Science Methods to Student Teaching. Journal of Educational and Developmental Psychology, 1(1), 133–145. http://dx.doi.org/10.5539/jedp.v1n1p133
Stylos, G., Kamtsios, S., & Kotsis, K. T. (2023). Assessment of Greek Primary Teachers’ Efficacy Beliefs in Physics Teaching. Journal of Science Teacher Education, 34(1), 44–62. https://doi.org/10.1080/1046560X.2021.2023959