H προσαρμογή των εκπαιδευτικών στην νέα πραγματικότητα: Χρήση εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Περίληψη
Η ξαφνική εμφάνιση μιας πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο, επηρεάζει διάφορους τομείς, μαζί και την εκπαίδευση. Μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να εξοπλιστούν κατάλληλα και να εξοικειωθούν με λογισμικά εξ΄αποστάσεως εκπαίδευσης, προκειμένου να συνεχιστεί το διδακτικό έργο. Η εξ ανάγκης αναβάθμιση της διδασκαλίας βέβαια, δεν αποτελεί πανάκεια ακόμα και στις τεχνολογικά ανεπτυγμένες κοινωνίες. Ωστόσο, ως θετικό κομμάτι της κατάστασης, λογίζεται η έναρξη για την τεχνολογική αναβάθμιση της παιδείας. Στόχος, της συγκεκριμένης εργασίας είναι τόσο η καταγραφή των προβληματισμών και των δυσκολίων που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί μεγαλύτερης ηλικίας να ανταπεξέλθουν στα νέα διδακτικά δεδομένα, όσο και η αναζήτηση των διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων και τεχνικών που αναπτυχθήκαν για να ολοκληρωθούν επιτυχώς οι διαδικτυακές διδακτικές παρεμβάσεις. Η έρευνα πραγματοποιείται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με μέσο συλλογής των δεδομένων ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν δυνατότητες εξέλιξης και βελτίωσης των μελλοντικών διδακτικών πρακτικών και όχι μόνο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Παράλληλες Συνεδρίες
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα ηλεκτρονικά πρακτικά του συνεδρίου για την «Από τον 20ο στον 21ο αιώνα μέσα σε 15 ημέρες: Η απότομη μετάβαση της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Στάσεις- Αντιλήψεις- Σενάρια – Προοπτικές- Προτάσεις, 3, 4 & 5 Ιουλίου 2020» διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο)