Η εκπαίδευση των χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών

Δημοσιευμένα:
Οκτ 13, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
χαρισματικοί και ταλαντούχοι μαθητές στρατηγικές εκπαίδευσης επιτεύγματα
Περίληψη
Ως χαρισματικοί και ταλαντούχοι θεωρούνται οι μαθητές που αποδίδουν ή επιδεικνύουν δυνατότητα για επίδοση σε αξιοσημείωτα υψηλά επίπεδα ολοκλήρωσης, σε σύγκριση με άλλα άτομα με την ίδια ηλικία, εμπειρία ή περιβάλλον, σε τομείς όπως η διανόηση, η τέχνη και η δημιουργία και διαθέτουν μία ασυνήθιστη ικανότητα ηγεσίας ή αριστείας σε συγκεκριμένους ακαδημαϊκούς τομείς, με αποτέλεσμα να χρήζουν εκπαιδευτικών υπηρεσιών και διδακτικών δραστηριοτήτων, που δεν παρέχονται στα σχολεία. Σκοπός της έρευνας είναι να παρουσιάσει στρατηγικές εκπαίδευσης, αλλά και τη συμβολή των εκπαιδευτικών για τον εντοπισμό και την ενίσχυση των ταλέντων των προικισμένων μαθητών. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι κυρίαρχες τεχνικές είναι η διαφοροποιημένη διδασκαλία, ο εμπλουτισμός, η επιτάχυνση και η εστίαση, που σε συνδυασμό με την διαμόρφωση πρόσφορων παιδαγωγικών συνθηκών από ικανούς δασκάλους, θα συμβάλλουν ώστε οι δυνατότητές τους να αναπτυχθούν σε εξέχοντα επιτεύγματα. Συμπερασματικά, προκύπτει ότι όταν εμπνευσμένοι εκπαιδευτικοί είναι σε θέση να αναγνωρίσουν έγκαιρα αυτούς τους μαθητές, παρέχοντάς τους τα κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα, που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες και τις ικανότητες τους, θα τους επιτρέψουν να βελτιστοποιήσουν τα ταλέντα τους, στοχεύοντας στην αριστεία προς όφελος των ίδιων και του κοινωνικού συνόλου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Καραγιάννη Ε. (2021). Η εκπαίδευση των χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 1(1), 23–32. https://doi.org/10.12681/edusc.3366
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).