Τόμ. 2014 Αρ. 1: Σύγχρονες αναζητήσεις της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα: Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης

Δημοσιευμένα: 2016-05-06
Η έκδοση των πρακτικών του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης πραγματοποιείται με καθυστέρηση. Πιστεύουμε όμως, ότι η ποιότητα και το περιεχόμενο των εισηγήσεων είναι σημαντική και θα είναι χρήσιμη για τους λειτουργούς της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. Η παιδεία και η έρευνα αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της χώρας μας. Για αυτό είναι απαραίτητη η πραγματοποίηση επιστημονικών συνεδρίων που οργανώνονται από πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας με σκοπό την παρουσίαση νέων ερευνητικών δεδομένων, που προωθούν στην πράξη την παιδεία και τον πολιτισμό.
Σκοπός του 4ου Συνεδρίου ήταν η παρουσίαση των ερευνητικών δεδομένων που αφορούν στις επιστήμες της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της. Επίσης παρουσιάστηκαν εμπεριστατωμένες προτάσεις που αφορούν στο μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρας μας και ερευνητικά ευρήματα των σύγχρονων παιδαγωγικών πρακτικών.
Εκ μέρους της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς τα μέλη των επιτροπών, τους προσκεκλημένους, τους εισηγητές, τους συνέδρους και τα μέλη της Γραμματείας και τους χορηγούς.
Πλήρες τεύχος
Εισηγήσεις
Η νομοθεσία της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα και την Αγγλία: μια συγκριτική προσέγγιση.
Δήμητρα Κοκκινάκη, Αριάδνη Κοκκινάκη
Νέες προοπτικές στο χώρο της ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με αναπηρία και /ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Βασίλης Κουρμπέτης, Μαρία Γελαστοπούλου, Χρυσή Μπομπαρίδου
Η συναισθηματική νοημοσύνη ως παράγοντας της αναζήτησης του νοήματος ζωής στα άτομα με κινητική αναπηρία
Αικατερίνη Παπασπύρου, Χριστίνα Τάσση, Σπυρίδων – Γεώργιος Σούλης, Αλεξάνδρα Γεωργίου
Οι στάσεις των μαθητών Δημοτικού έναντι των συνομηλίκων τους με αναπηρία
Σοφία Σταυρακάκη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Τα Κοινωνικά Δίκτυα στο Σχολικό Περιβάλλον και η Ανάπτυξή τους
Σπυριδούλα Κατσιφή-Χαραλαμπίδη, Γιάννης Κατερέλος
Στάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απέναντι στο δικαίωμα των μαθητών με ε.ε.α. στη συνεκπαίδευση: ερευνητική μελέτη
Παναγιώτα Κουντουριώτου, Μαρία Δημακοπούλου, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου
Η Προσέγγιση της κλασματικής έννοιας από Άτομα με Αναπηρία Όρασης: Μια πιλοτική έρευνα
Γεωργία Μαγκλάρα, Βασίλειος Αργυρόπουλος
Διδακτική Αγγλικών ως ξένη γλώσσα σε μαθητές με προβλήματα όρασης: oι διδακτικές πρακτικές που αξιοποιούν οι καθηγητές Αγγλικών
Αθανασία Ευσταθίου, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου
Διαφοροποιημένες στρατηγικές για τη διδασκαλία και τη διεύθυνση της σχολικής τάξης κατάλληλες για τα ΥΨΙΜ
Ελένη Μούκα, Αικατερίνη Καλαμπαλίκη
Αυτοαντίληψη και Αυτοεκτίμηση παιδιών που φοιτούν στα Τμήματα Ένταξης
Δήμητρα Πατηνιώτη, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου
Η διαφορετικότητα σε περίοδο Κρίσης Κρίση οικονομική…ή κοινωνική;
Γεώργιος Νικολάου, Σπυρίδων-Γεώργιος Σούλης, Ισμήνη- Χαρίκλεια Καρατζένη, Μαριάνθη Πολύζου
Ο Εθελοντισμός εν μέσω οικονομικής κρίσης. Αναξιοποίητη πηγή προσφοράς στην Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή.
Μαρία Οικονόμου, Αικατερίνη Κονιδάρη
Η χρήση της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στην επίλυση προβλημάτων Φυσικής
Γεώργιος Μπαραλής, Μιχάλης Πατσαλιάς