Υψηλή νοημοσύνη και ευρηματικότητα


Δημοσιευμένα: Μαΐ 5, 2016
Βασιλική Καράλη
Γαρυφαλιά Καραγιάννη
Δημήτριος Χριστακόπουλος
Περίληψη
Ένας ορισμός της νοημοσύνης είναι αυτός που τη χαρακτηρίζει ως «κατευθυνόμενη προς ένα στόχο προσαρμοστική συμπεριφορά» (Sternberg, & Salter, 1982). «Δημιουργικότητα μπορεί να θεωρηθεί η ικανότητα κάποιου να παράγει ένα πρωτότυπο έργο που ανταποκρίνεται στους περιορισμούς της εκάστοτε εργασίας του» (Lubart, 1994). Νοημοσύνη και ευρηματικότητα είναι τμήματα της ίδιας διαδικασίας (υπόθεση συσχέτισης) ή αντιπροσωπεύουν αυστηρά διακριτές νοητικές διαδικασίες ( υπόθεση μη συσχέτισης); Ο Perkins, πιστεύει ότι είναι το αποτέλεσμα των ίδιων γνωστικών διαδικασιών (η τίποτα σημαντικό υπόθεση). Η γνωστή ως η υπόθεση του κατωφλίου , από τον Torrance, επισημαίνει ότι η ευφυΐα εμφανίζεται ως αναγκαία, αλλά όχι ικανή προϋπόθεση για την υψηλή δημιουργικότητα. Η εναλλακτική υπόθεση των τριών δακτυλίων του Renzulli, αντιλαμβάνεται την ευφυΐα και την ευρηματικότητα ως βάσεις της χαρισματικότητας.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άτομα Υψηλής Νοημοσύνης
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αντωνίου, Αλ.-Στ. (2008) «Τα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά», Αθήνα, εκδόσεις Πασχαλίδης
Δαβάζογλου – Σιμοπούλου Α. (1999) «Τα χαρισματικά παιδιά στην εκπαίδευση», Αλεξανδρούπολη
Παπαδάτος, Ι. (2011) «Ψυχοφυσιολογία», Αθήνα, επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάνου
Τομαράς, Ν. (2008) «Μαθησιακές Δυσκολίες - Ισότιμες Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση», Αθήνα, εκδόσεις Πατάκη
Τσιμπούκης, Κ. (1979) «Μέτρηση νοημοσύνης και ειδικών ικανοτήτων», τόμος Β, Αθήνα
Φουστάνα, Α. (2007) «Διαδικασίες Μάθησης Παιδιών με υψηλό Νοητικό Πηλίκο»,διδακτορική διατριβή, Αθήνα
Χάσκου, Σ. (2010) «Νοημοσύνη και Δημιουργικότητα μαθητών σχολικής ηλικίας», διδακτορική διατριβή, Αθήνα
Batey, M. & Furnham, A. (2006). Creativity, intelligence and personality: A critical review of the scattered literature, Genetic, Social and General Psychology Monographs
Lubart, T.I., (1994). Creativity. In E. C. Carterette and M. P. Friedman (Series Eds.) and R. J. Sternberg (Vol. Ed.). The handbook of perception and cognition, 12.
Thinking and problem solving. New York: Academic Press.
Sternberg, R. J. and O’ Hara, L. (1999). Creativity and Intelligence
Torrance, E. P. (1974). Torrance Test of Creative Thinking. Scholastic Testing Service, Inc
Towers M. Grady (1988) IQ, Creativity and the Twisted Pear, reprinted from Lucid Vol. Viii