Υψηλή νοημοσύνη και ευρηματικότητα
Περίληψη
Ένας ορισμός της νοημοσύνης είναι αυτός που τη χαρακτηρίζει ως «κατευθυνόμενη προς ένα στόχο προσαρμοστική συμπεριφορά» (Sternberg, & Salter, 1982). «Δημιουργικότητα μπορεί να θεωρηθεί η ικανότητα κάποιου να παράγει ένα πρωτότυπο έργο που ανταποκρίνεται στους περιορισμούς της εκάστοτε εργασίας του» (Lubart, 1994). Νοημοσύνη και ευρηματικότητα είναι τμήματα της ίδιας διαδικασίας (υπόθεση συσχέτισης) ή αντιπροσωπεύουν αυστηρά διακριτές νοητικές διαδικασίες ( υπόθεση μη συσχέτισης); Ο Perkins, πιστεύει ότι είναι το αποτέλεσμα των ίδιων γνωστικών διαδικασιών (η τίποτα σημαντικό υπόθεση). Η γνωστή ως η υπόθεση του κατωφλίου , από τον Torrance, επισημαίνει ότι η ευφυΐα εμφανίζεται ως αναγκαία, αλλά όχι ικανή προϋπόθεση για την υψηλή δημιουργικότητα. Η εναλλακτική υπόθεση των τριών δακτυλίων του Renzulli, αντιλαμβάνεται την ευφυΐα και την ευρηματικότητα ως βάσεις της χαρισματικότητας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Καράλη Β., Καραγιάννη Γ., & Χριστακόπουλος Δ. (2016). Υψηλή νοημοσύνη και ευρηματικότητα. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2013, 33–43A. https://doi.org/10.12681/edusc.9
- Ενότητα
- Άτομα Υψηλής Νοημοσύνης
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αντωνίου, Αλ.-Στ. (2008) «Τα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά», Αθήνα, εκδόσεις Πασχαλίδης
Δαβάζογλου – Σιμοπούλου Α. (1999) «Τα χαρισματικά παιδιά στην εκπαίδευση», Αλεξανδρούπολη
Παπαδάτος, Ι. (2011) «Ψυχοφυσιολογία», Αθήνα, επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάνου
Τομαράς, Ν. (2008) «Μαθησιακές Δυσκολίες - Ισότιμες Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση», Αθήνα, εκδόσεις Πατάκη
Τσιμπούκης, Κ. (1979) «Μέτρηση νοημοσύνης και ειδικών ικανοτήτων», τόμος Β, Αθήνα
Φουστάνα, Α. (2007) «Διαδικασίες Μάθησης Παιδιών με υψηλό Νοητικό Πηλίκο»,διδακτορική διατριβή, Αθήνα
Χάσκου, Σ. (2010) «Νοημοσύνη και Δημιουργικότητα μαθητών σχολικής ηλικίας», διδακτορική διατριβή, Αθήνα
Batey, M. & Furnham, A. (2006). Creativity, intelligence and personality: A critical review of the scattered literature, Genetic, Social and General Psychology Monographs
Lubart, T.I., (1994). Creativity. In E. C. Carterette and M. P. Friedman (Series Eds.) and R. J. Sternberg (Vol. Ed.). The handbook of perception and cognition, 12.
Thinking and problem solving. New York: Academic Press.
Sternberg, R. J. and O’ Hara, L. (1999). Creativity and Intelligence
Torrance, E. P. (1974). Torrance Test of Creative Thinking. Scholastic Testing Service, Inc
Towers M. Grady (1988) IQ, Creativity and the Twisted Pear, reprinted from Lucid Vol. Viii