Mέθοδοι παρέμβασης για παιδιά με διαταραχή ανάγνωσης και γραφής
Περίληψη
Τις τελευταίες δεκαετίες το ενδιαφέρον του εκπαιδευτικού κόσμου εστιάζεται στην σημασία της ανάπτυξης της αναγνωστικής ικανότητα , η οποία έχει θεωρηθεί ως αίτιο του φαινόμενου της σχολικής αποτυχίας. Το Νοέμβριο του 2008, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κάλεσε τα κράτη μέλη να μειώσουν σημαντικά τον αριθμό των νέων με ανεπαρκείς δεξιότητες ανάγνωσης (Eurydice,2008) Tα κράτη μέλη κλήθηκαν να εστιάσουν άμεσα στη συνεργασία τους για την αύξηση των επιπέδων αλφαβητισμού.
Αν και τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν και να γράφουν ανεξάρτητα της εκπαιδευτικής μεθόδου που θα χρησιμοποιήσουμε ένα ποσοστό 10-15 περίπου τοις εκατό των παιδιών απαιτούν συμπληρωματική διδασκαλία για να κατανοήσουν τη δομή της γλώσσας, την αντιστοίχηση ήχου-γραπτού σύμβολου και την ακολουθία ήχων και συμβόλων στις λέξεις έτσι ώστε να καταφέρουν να διαβάζουν με επιτυχία(Eurydice,2008)
Στα παιδιά αυτά, τα οποία λαμβάνουν τη διάγνωση διαταραχής ανάγνωσης και γραφής, πρέπει να εφαρμόσουμε ειδικά διδακτικά προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις ικανότητες τους και να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις μαθησιακές τους δυσκολίες (Caravolas, Volín, and Hulme, 2005; Department of Education and Skills (IE), 2009. European Commission, 2008. Harlen, 2007).
Ορισμένα από τα πιο αξιόπιστα διδακτικά προγράμματα για παιδιά με διαταραχή ανάγνωσης και γραφής θα αναφέρουμε στην παρούσα ξένη και ελληνική βιβλιογραφική ανασκόπηση .
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
ΜΠΑΣΤΕΑ Α. (2022). Mέθοδοι παρέμβασης για παιδιά με διαταραχή ανάγνωσης και γραφής. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 1(1), 55–64. https://doi.org/10.12681/edusc.4534
- Ενότητα
- Εισηγήσεις