| More

Η δημιουργική γραφή στην εκπαίδευση: πεδία εφαρμογών, τρόποι δράσεων και σύγχρονες-καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές

Views: 75 Downloads: 16
Νεκτάριος-Θεοχάρης Τσαρουχάς
Νεκτάριος-Θεοχάρης Τσαρουχάς

Περίληψη


Η δημιουργική γραφή έχει οριστεί ως η ικανότητα του ατόμου να φαντάζεται και να δημιουργεί, να αισθάνεται και να εκφράζεται ελεύθερα, αυθεντικά και πρωτότυπα για τη δική του ικανοποίηση και ευχαρίστηση. Μεγάλο πλήθος ερευνητικών μελετών τεκμηριώνουν τις θετικές επιδράσεις της δημιουργικής γραφής, όπως για τη σεξουαλική κακομεταχείριση, την καταπράυνση ενδοψυχικών συγκρούσεων, την αυτοκτονικότητα, τα χρόνια συμπτώματα πόνου και τις καταχρήσεις. Η Δημιουργική Γραφή αποτελεί μια σύγχρονη εκπαιδευτική μέθοδο, η οποία φιλοδοξεί να αποδώσει και να μεταδώσει ορθά τον πρωτεύοντα ρόλο της έκφρασης, της γραφής και του λόγου στους μαθητές. Δηλαδή, πρόκειται για τη διαδικασία κατά την οποία με την κατάλληλη διέγερση της παιδικής δημιουργικότητας προκαλείται η παραγωγή λόγου με παιγνιώδη και απαλλαγμένο από αυστηρά μαθησιακά και αξιολογικά πλαίσια. Η μεθοδολογία προσεγγίζετε βιωματικά, μέσα από το παιχνίδι και τη μάθηση του λόγου και των δυνατοτήτων του και στηρίζεται στην αναδόμηση των στοιχείων της λέξης, της πρότασης και κατ’ επέκταση του κειμένου, με σκοπό την παραγωγή νέων κειμένων. Η Δημιουργική Γραφή μπορεί να λειτουργήσει με την απελευθέρωση της δημιουργικότητας και θεραπευτικά, προσφέροντας ψυχική εκτόνωση, εσωτερική απελευθέρωση του ατόμου, ενώ λειτουργεί αυτοεπιβεβαιωτικά και λυτρωτικά στην ενδόμυχη ψυχοσύνθεση του ατόμου και έχει αναγνωριστεί ως ένα σημαντικό εργαλείο για την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεπίγνωσης του ατόμου.

 


Λέξεις κλειδιά


Δημιουργική γραφή; θεραπευτικές επιδράσεις; εκπαιδευτικές δομές; εκπαιδευτικά προγράμματα;

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.3378

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.