To βιολογικό ρολόι των μαθητών/τριών και η σχέση του με την φοίτηση. Η επίδραση του ύπνου και οι απόψεις των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Oct 13, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολικός χρόνος βιολογικό ρολόι βιορυθμοί διάρκεια ύπνου μαθησιακές διαδικασίες
Βασιλική Νοτοπούλου
Περίληψη

Είναι γεγονός ότι το βιολογικό ρολόι και γενικότερα οι βιορυθμοί καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των μαθητών και τις μαθησιακές τους διαδικασίες. Η παρούσα εργασία είχε ως στόχο να διερευνήσει τις απόψεις των μαθητών για το χρόνο τους, καθώς και το πώς συνδέεται ο χρόνος με τη σχολική φοίτηση, αλλά και τα συναισθήματα που βιώνουν κατά τη συμμετοχή τους στο σχολικό πρόγραμμα και σε εξωσχολικές δραστηριότητες. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται  από μαθητές που φοιτούσαν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κοζάνης (n=252 μαθητές). Για την συλλογή των δεδομένων επιλέχθηκε ως εργαλείο ένα έντυπο δομημένο ερωτηματολόγιο με 22 ερωτήσεις. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα, οδηγούν στη διαπίστωση ότι για την  πιο αποτελεσματική διαχείριση του σχολικού χρόνου θα πρέπει να λαμβάνεται  υπόψη η  κυρίαρχη σημασία των βιορυθμών στην διδακτική πράξη και στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Είναι επίσης σημαντική η βαρύτητα στη διάρκεια του ύπνου καθώς και στη ποιότητά του, επειδή αποτελεί σημαντικό δείκτη της απόδοσής τους.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Βασιλική Νοτοπούλου
Βιολόγος