Μύθοι και αλήθειες για την χαρισματικότητα


Δημοσιευμένα: Οκτ 13, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
εξαιρετικές ικανότητες συναισθηματικές κοινωνικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Ελένη Καραγιάννη
Περίληψη

   Για πολλά χρόνια η χαρισματικότητα θεωρήθηκε μία έμφυτη, σταθερή ιδιότητα του ατόμου, βασισμένη στον υψηλό δείκτη νοημοσύνης. Νεότερα δεδομένα όμως, αναδεικνύοντας την δυναμική πολυπαραγοντική φύση της, επέτρεψαν την καλύτερη κατανόηση της διακύμανσης στο επίτευγμα. Σκοπός της έρευνας είναι να εξετάσει δημοφιλείς μύθους σχετικά με τα χαρακτηριστικά, τα κριτήρια αναγνώρισης και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των προικισμένων μαθητών. Τα ευρήματα συνέβαλαν στην απομυθοποίηση αναχρονιστικών αντιλήψεων και έδωσαν σαφείς απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με τη φύση και τις ιδιαίτερες ανάγκες των ταλαντούχων παιδιών. Συμπερασματικά, προκύπτει ότι οι χαρισματικοί μαθητές αποτελούν έναν ετερογενή πληθυσμό με υψηλές ικανότητες, που συνδιαμορφώνονται από την αλληλεπίδραση πολλαπλών παραγόντων και με ιδιαίτερες συναισθηματικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες, η ικανοποίηση των οποίων θα επιτρέψει την ωρίμανση των ταλέντων τους  και την μετατροπή τους σε εξαιρετικά επιτεύγματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ελένη Καραγιάννη
Φιλόλογος, M.Ed.