Διδακτικές και Μέθοδοι Προώθησης της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
πολυπολιτισμικότητα διαπολιτισμική εκπαίδευση διδακτικές μέθοδοι
Ειρήνη Στιβακτά
Περίληψη

Σκοπός της εισήγησης είναι η παρουσίαση διδακτικών μεθόδων και δραστηριοτήτων που προωθούν και διευκολύνουν τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Ειδικότερα, παρουσιάζονται μέθοδοι και τεχνικές οι οποίες, λειτουργώντας συμπληρωματικά η μία με την άλλη, επιτυγχάνουν τη διαμόρφωση «πολυπολιτισμικών προσωπικοτήτων». Αρχικά, δίνεται ένας σύντομος ορισμός της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και γίνεται αναφορά στα χαρακτηριστικά καθώς και στα οφέλη της. ‘Έπειτα, τονίζεται το πλαίσιο και οι προϋποθέσεις που πρέπει να υπάρχουν για να υιοθετηθεί ένας διαπολιτισμικός προσανατολισμός στις τάξεις. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται μέθοδοι που λειτουργούν ως αρωγοί της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, αναφέρονται η συνεργατική μάθηση, τα σχέδια εργασίας (Project), τα παιχνίδια ρόλων αλλά και η συνάντηση με άλλους πολιτισμούς. Κάτι τέτοιο, θα μπορούσε να γίνει εφικτό μέσω της φιλοξενίας ομιλητών και μέσω των επισκέψεων σε διάφορους χώρους ιδιάζουσας σημασίας με σκοπό τη γνωριμία με άλλους πολιτισμούς. Ύστερα, μελετώνται ορισμένες δραστηριότητες διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με απώτερο στόχο τη δημιουργία δεκτικών, δημοκρατικών και θετικών στάσεων στα παιδιά. Τέτοιες ενδεικτικές δραστηριότητες είναι τα παιχνίδια γνωριμίας, τα παιχνίδια εμπιστοσύνης, ο ιστός της ομάδας, οι σημαίες και οι συνεδριάσεις της τάξης. Μέσω λοιπόν, της συνεργασίας και χρήσης των αναφερόμενων μεθόδων και δραστηριοτήτων θα δημιουργηθούν προσωπικότητες εξοπλισμένες με τα απαραίτητα στοιχεία τα οποία θα τους επιτρέψουν να είναι ενεργοί πολίτες μια πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ειρήνη Στιβακτά

απόφοιτος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΕΚΠΑ)