Χαρισματικοί μαθητές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα: Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Χαρισματικοί μαθητές Χαρισματικότητα αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
Αλεξία Πηγαδιώτη
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα σχετικά με τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών μαθητών, υπό την επίδραση κάποιων ανεξάρτητων μεταβλητών, όπως το φύλο, η ηλικία, η βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία διδάσκουν, η παιδαγωγική τους ειδικότητα, τα χρόνια υπηρεσίας τους στην εκπαίδευση, η πιθανή διδασκαλία τους σε χαρισματικούς μαθητές, καθώς και η πιθανή επιμόρφωση των -συμμετεχόντων στην έρευνα- εκπαιδευτικών σε θέματα χαρισματικότητας. Το δείγμα αποτελείται από 110 τυχαία επιλεγμένους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας  και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε περιλάμβανε τέσσερις διαστάσεις και 43 στοιχεία. Οι διαστάσεις αυτές ήταν η θέληση για γνώση, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και τα προηγμένα διανοητικά χαρακτηριστικά. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι μόνο ορισμένες ανεξάρτητες μεταβλητές επηρεάζουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, όπως το φύλο τους, η ηλικία τους, τα χρόνια υπηρεσίας τους και το αν έχουν ήδη διδάξει σε χαρισματικούς μαθητές διαγνωσμένους από ΚΕΔΔΥ. Οι παραπάνω ανεξάρτητες μεταβλητές επηρεάζουν τις αντιλήψεις τους σε χαρακτηριστικά γνωρίσματα που σχετίζονται κυρίως με την προσωπικότητα των χαρισματικών μαθητών, τη θέλησή τους για γνώση και τα χαρακτηριστικά τους προηγμένης διανόησης.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αλεξία Πηγαδιώτη

Φιλόλογος, Med, MSc, Υποψήφια Διδάκτορας Πανεπιστημίου Αθηνών