Τμήματα Ένταξης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: κριτική θεώρηση των διαδικασιών και μέσων αξιολόγησης και παρέμβασης που υιοθετούνται.


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
τμήμα ένταξης ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ανίχνευση παρακολούθηση προόδου δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Παναγιώτης Παπαδημητρίου
Σωτηρία Τζιβινίκου
Περίληψη

Στo ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τα τμήματα ένταξης (εφεξής ΤΕ) αποτελούν το βασικό μοντέλο εφαρμογής της ενταξιακής εκπαιδευτικής πολιτικής των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ωστόσο, η εκπαιδευτική αυτή πολιτική συναρτάται εκτός των ποσοτικών δεδομένων και με ποιοτικά στοιχεία όπως είναι ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας των τ.ε. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των εκπαιδευτικών πρακτικών που υλοποιούνται στα τ.ε. της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 120 εκπαιδευτικοί, ενώ η διερεύνηση βασίστηκε σε 5 βασικούς άξονες: α) την οργάνωση και τον τρόπο λειτουργίας του τ.ε., β) το συνεργατικό πλαίσιο γ) τις διαδικασίες ανίχνευσης και εντοπισμού των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δ) την εκπαιδευτική υποστήριξη και ε) την παρακολούθηση της προόδου. Τα ευρήματα, έδειξαν ότι υπάρχει ανάγκη για την ανάπτυξη ενός περισσότερο λειτουργικού μοντέλου, που θα άρει τα εμπόδια και τις δυσκολίες υλοποίησης της εκπαιδευτικής υποστήριξης, αυξάνοντας ποιοτικά και ποσοτικά τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών που υποστηρίζονται.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Βιογραφικά Συγγραφέων
Παναγιώτης Παπαδημητρίου

Εκπαιδευτικός, Υποψήφιος Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος
Ειδικής Αγωγής

Σωτηρία Τζιβινίκου

Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής

Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας