Δυσλεξία σε παιδιά και εφήβους
Περίληψη
Εδώ και πολλά χρόνια έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες ώστε να οριστεί το φαινόμενο της δυσλεξίας η οποία αποτελεί την πιο γνωστή και συνηθισμένη δυσκολία μάθησης στην παιδική ηλικία, που όμως έχει αντίκτυπο σε ολόκληρη την ζωή των παιδιών αυτών. Σκοπός της εργασίας είναι η προσέγγιση των κύριων χαρακτηριστικών της δυσλεξίας αλλά και η παρουσίαση ορισμένων στρατηγικών παρέμβασης στον χώρο του σχολείου. Η καλύτερη προσέγγιση του φαινομένου πραγματοποιήθηκε όταν εξετάστηκαν και παρουσιάστηκαν τα κύρια χαρακτηριστικά της δυσλεξίας. Συγκεκριμένα, τα δυσλεκτικά άτομα μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολίες αναφορικά με την γραφή, την ανάγνωση, την ομιλία, τους αριθμούς και την βραχυπρόθεσμη μνήμη. Ωστόσο, είναι αποδεδειγμένο ότι τα περισσότερα δυσλεκτικά παιδιά είναι πολύ έξυπνα και έχουν κανονικό δείκτη νοημοσύνης, ενώ παράλληλα μπορεί να έχουν πολλά ταλέντα και δεξιότητες. Η έγκαιρη αξιολόγηση, επιτρέπει και την έγκαιρη παρέμβαση. Σήμερα, διατίθενται αρκετά και εξειδικευμένα μέσα διάγνωσης, αξιολόγησης και παρέμβασης στη δυσκολία αυτή και μπορούν να εφαρμοστούν αποτελεσματικές στρατηγικές και διδακτικά προγράμματα ιδιαίτερα στον χώρο του σχολείου. Συγκεκριμένα έχουν ανευρεθεί ειδικοί μηχανισμοί στην ανάγνωση, την ορθογραφία αλλά και τα μαθηματικά. Έχει παρατηρηθεί μάλιστα, πως όταν το παιδί βλέπει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στα διδακτικά προγράμματα που θέτει ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη, αυτόματα μπορεί να τονωθεί η αυτοπεποίθησή του. Είναι σημαντικό να γίνουν γνωστά και κατανοητά τα κύρια χαρακτηριστικά της δυσλεξίας ώστε να γίνει η έγκαιρη και κατάλληλη παρέμβαση ιδιαίτερα στο χώρο του σχολείου μέσα από ποικίλες εξειδικευμένες μεθόδους ώστε να επωφεληθούν όλα τα παιδιά από αυτές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μπουργιώτη Π. (2020). Δυσλεξία σε παιδιά και εφήβους. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 507–514. https://doi.org/10.12681/edusc.3151
- Ενότητα
- Εισηγήσεις