ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Παραδοσιακή μουσική Όργανο Αριστεία οργανική μουσική διδασκαλία Μαθητής
Δέσποινα Μαρία Μαστροκώστα
Σταύρος Τάχος
Λήδα Στάμου
Περίληψη

Αφορμή για την παρούσα έρευνα αποτέλεσαν οι προβληματισμοί και τα βιώματα της γράφουσας στο αντικείμενο της μάθησης και διδασκαλίας του παραδοσιακού μουσικού οργάνου μέσα από ατομικά μαθήματα. Η εργασία βασίζεται στο ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο που αφορά στα χαρακτηριστικά των σπουδαστών ατομικού παραδοσιακού μουσικού οργάνου (μαθητές μουσικών σχολείων /φοιτητές/ μαθητές ωδείων) και τις απόψεις τους για την άριστη διδασκαλία. Το δείγμα αποτέλεσαν 236 σπουδαστές παραδοσιακών μουσικών οργάνων, εκ των οποίων 158 ήταν μαθητές μουσικών σχολείων ηλικίας 12 έως 18 ετών, 59 ήταν προπτυχιακοί φοιτητές πανεπιστημιακών μουσικών τμημάτων και 19 ήταν σπουδαστές ωδείων. Οι συμμετέχοντες στο δείγμα απάντησαν σε γραπτό ερωτηματολόγιο που κατασκευάστηκε από την ερευνήτρια. Επιπλέον, 15 μαθητές ενός μουσικού σχολείου από το δείγμα της έρευνας, συμμετείχαν σε μια ομάδα εστίασης (focus group), προκειμένου να σχηματιστεί μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την άποψη των μαθητών για το πώς πραγματικά θέλουν τον καθηγητή τους στη διδασκαλία του παραδοσιακού ατομικού οργάνου. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την έρευνα και παρατίθενται συμπεράσματα και προτάσεις για τη βελτίωση της μουσικής διδασκαλίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Δέσποινα Μαρία Μαστροκώστα
Εκπαιδευτικός της Μουσικής
Σταύρος Τάχος
Υποψήφιος Διδάκτωρ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Λήδα Στάμου
Αναπλ. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας