Συναισθηματικές ικανότητες και προκοινωνικές/επιθετικές συμπεριφορές: Μελέτη με φοιτητές/τριες παιδαγωγικών τμημάτων
Περίληψη
Οι συναισθηματικές ικανότητες επηρεάζουν τόσο την προκοινωνική όσο και την επιθετική συμπεριφορά (Damon et al., 2003). Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης, της ενσυναίσθησης και της διαπροσωπικής εγγύτητας με την προκοινωνική και επιθετική συμπεριφορά. Στην έρευνα συμμετείχαν 182 προπτυχιακοί φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών Τμημάτων, οι οποίοι/ες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς αποτελούμενο από τις εξής κλίμακες: Prosocial & Aggressive Behavior Questionnaire (Boxer et al., 2004), Wong & Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS· Wong & Law, 2002), Basic Empathy Scale (BES; Jolliffe & Farrington, 2006) και Inclusion of Others in Self Scale (IOS; Aron κ.ά., 1992). Τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι οι φοιτητές/τριες που έχουν στενές διαπροσωπικές σχέσεις, μπαίνουν στη θέση του άλλου, κατανοούν τη δική τους συναισθηματική κατάσταση και χρησιμοποιούν το συναίσθημα για κινητοποίηση όχι μόνο επιδεικνύουν αλτρουισμό, αλλά και ανταποδίδουν την ωφέλεια, όταν την δέχονται από άλλους/ες. Αντίθετα, οι φοιτητές/τριες που αναγνωρίζουν το συναίσθημα των άλλων επιδεικνύουν επιθετικές συμπεριφορές είτε για να πετύχουν αυτό που θέλουν είτε ως αντίδραση σε επιθετικές συμπεριφορές άλλων σε βάρος τους. Επιπλέον, οι φοιτητές / τριες που διαθέτουν υψηλές συναισθηματικές ικανότητες έχουν πιο στενές διαπροσωπικές σχέσεις. Τα αποτελέσματα είναι σημαντικά στο πλαίσιο της συμπεριφοράς των φοιτητών κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο Πανεπιστήμιο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Λεζγίδου Ά., Θεοφανίδου Ι., & Βάσιου Α. (2020). Συναισθηματικές ικανότητες και προκοινωνικές/επιθετικές συμπεριφορές: Μελέτη με φοιτητές/τριες παιδαγωγικών τμημάτων. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 427–437. https://doi.org/10.12681/edusc.3145
- Ενότητα
- Εισηγήσεις