Η εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών μέσω STEAM
Δημοσιευμένα:
Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
χαρισματικοί μαθητές προγράμματα χαρισματικότητας κοινωνικό-συναισθηματικοί στόχοι
Περίληψη
Τα Προγράμματα Εκπαίδευσης Χαρισματικών Παιδιών της Ελληνικής Mensa έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να καλύπτουν γνωστικά και κοινωνικό-συναισθηματικά τις ηλικιακές ομάδες 4-17 ετών. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων που πραγματοποιήθηκαν η διαθεματικότητα της εκπαίδευσης STEAM σε συνδυασμό με τις εκπαιδευτικές στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν είχαν ως στόχο, πέρα από τον εμπλουτισμό των γνώσεων, την ποιοτική ανάπτυξη των δεξιοτήτων των χαρισματικών μαθητών, την ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης, την απόκτηση ομαδικού πνεύματος, την εξωτερίκευση των συναισθημάτων, την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και το γνώθι σαυτόν, τη διαχείριση των ρόλων μέσα στην ομάδα και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων δημιουργικότητας. Αξιοποιώντας την ποιοτική ερευνητική προσέγγιση της φαινομενολογικής έρευνας, σε δύο τμήματα με δέκα χαρισματικούς μαθητές, ηλικιών 13-17, που παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Human Performance” στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού κύκλου της Χαρισματικότητας (Οκτώβριος 2018 - Μάιος 2019), παρατηρήσαμε πως οι χαρισματικοί μαθητές του δείγματός μας ανταποκρίνονται στις προθέσεις και τους στόχους των προγραμμάτων. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά καθώς οι μαθητές εξωτερικεύουν τις δυνατότητες τους, εκθέτοντας τις ιδέες τους και αθέατες πλευρές του εαυτού τους, καλλιεργώντας παράλληλα μια σχέση εμπιστοσύνης με τον εκπαιδευτή - coach, μέσα ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που νιώθουν ασφάλεια αφού λαμβάνει υπόψη του τη διαφορετικότητα, τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα αυτών των μαθητών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κορεντίνη Δ. (2020). Η εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών μέσω STEAM. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 294–304. https://doi.org/10.12681/edusc.3131
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.