Κίνητρα και αντιλήψεις μαθητών/τριών για το περιεχόμενο του βιβλίου των μαθηματικών της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Θεωρία αυτοπροσδιορισμού κίνητρα μαθηματικά
Ιωάννα Θεοφανίδου
Αικατερίνη Βάσιου
Χαράλαμπος Λεμονίδης
Περίληψη

Σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει την κινητοποίηση των μαθητών/τριών στα μαθηματικά, καθώς και τις αντιλήψεις τους για το σχολικό βιβλίο των μαθηματικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 46 μαθητές/τριες της Γ΄ δημοτικού (8 ετών), από σχολεία Α/θμιας Εκπ/σης του Νομού Φλώρινας, που απάντησαν σε δύο ανοιχτού τύπου ερωτήσεις: 1. Γιατί διαβάζεις μαθηματικά; και 2. Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στο βιβλίο των μαθηματικών, τι θα ήθελες να αλλάξεις ή να προσθέσεις; Η ανάλυση περιεχομένου στις ερωτήσεις ανοιχτού τύπου έδειξε, ότι οι μαθητές/τριες, παρόλο που θεωρούν το βιβλίο τους των μαθηματικών εύκολο και ευχάριστο, ωστόσο διαβάζουν τα μαθηματικά γιατί είναι χρήσιμα και για να ικανοποιήσουν τους άλλους (γονείς, εκπαιδευτικούς). Τα αποτελέσματα προτείνουν τη δυνατότητα ενίσχυσης των κινήτρων των μαθητών με βάση τις αντιλήψεις τους για το περιεχόμενο του βιβλίου των μαθηματικών της τάξης που παρακολουθούν. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ιωάννα Θεοφανίδου

Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια, ΠΤΔΕ, Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας

Αικατερίνη Βάσιου
ΕΔΙΠ Σχολικής Ψυχολογίας, ΠΤΔΕ, Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας
Χαράλαμπος Λεμονίδης
Καθηγητής ΠΤΔΕ, Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας