Κίνητρα και αντιλήψεις μαθητών/τριών για το περιεχόμενο του βιβλίου των μαθηματικών της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου
Περίληψη
Σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει την κινητοποίηση των μαθητών/τριών στα μαθηματικά, καθώς και τις αντιλήψεις τους για το σχολικό βιβλίο των μαθηματικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 46 μαθητές/τριες της Γ΄ δημοτικού (8 ετών), από σχολεία Α/θμιας Εκπ/σης του Νομού Φλώρινας, που απάντησαν σε δύο ανοιχτού τύπου ερωτήσεις: 1. Γιατί διαβάζεις μαθηματικά; και 2. Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στο βιβλίο των μαθηματικών, τι θα ήθελες να αλλάξεις ή να προσθέσεις; Η ανάλυση περιεχομένου στις ερωτήσεις ανοιχτού τύπου έδειξε, ότι οι μαθητές/τριες, παρόλο που θεωρούν το βιβλίο τους των μαθηματικών εύκολο και ευχάριστο, ωστόσο διαβάζουν τα μαθηματικά γιατί είναι χρήσιμα και για να ικανοποιήσουν τους άλλους (γονείς, εκπαιδευτικούς). Τα αποτελέσματα προτείνουν τη δυνατότητα ενίσχυσης των κινήτρων των μαθητών με βάση τις αντιλήψεις τους για το περιεχόμενο του βιβλίου των μαθηματικών της τάξης που παρακολουθούν.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Θεοφανίδου Ι., Βάσιου Α., & Λεμονίδης Χ. (2020). Κίνητρα και αντιλήψεις μαθητών/τριών για το περιεχόμενο του βιβλίου των μαθηματικών της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 9, 187–196. https://doi.org/10.12681/edusc.3117
- Ενότητα
- Εισηγήσεις