Εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών. H περίπτωση της Φινλανδίας


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών εκπαιδευτικές πολιτικές Φινλανδία διαφοροποιημένη διδασκαλία
Εμμανουήλ Τεντζέρης
Αρετή Ανδριώτου
Περίληψη

Σκοπός της εισήγησης είναι η παρουσίαση των εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται στη Φινλανδία σε σχέση με την εκπαίδευση των χαρισματικών μαθητών. Ο κύριος στόχος του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι να παρέχει σε όλους τους πολίτες ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση. Η Φινλανδία συνιστά ένα κράτος πρόνοιας στο οποίο η ισότητα και η συμπερίληψη αποτελούν κεντρικές αξίες στην εκπαιδευτική πολιτική.

Εντύπωση προκαλεί το ότι  δεν υπάρχει θεσμοθετημένη εκπαίδευση για τους χαρισματικούς, ενώ το βάρος εντοπισμού τους και επιλογής κατάλληλων μεθόδων πέφτει στους εκπαιδευτικούς. Παρόλα αυτά, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει μια ειδική δομή: Οι εκπαιδευτικοί σε όλα τα επίπεδα λαμβάνουν ακαδημαϊκή επαγγελματική κατάρτιση ενώ εφαρμόζεται σταθερά ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαφοροποίησης από το νηπιαγωγείο και μετά. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα παιδιά έχουν ήδη εκπαιδευτεί σύμφωνα με τις ατομικές αναπτυξιακές και μαθησιακές τους ανάγκες, που αποτελεί και τον ακρογωνιαίο λίθο στην εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Εμμανουήλ Τεντζέρης

Διδάκτωρ Ειδ. Αγωγής, ΠΤΔΕ -  ΕΚΠΑ

Αρετή Ανδριώτου
Ειδική Παιδαγωγός, Msc