Η Επαγγελματική Εξουθένωση των εκπαιδευτικών της Ε.Α.Ε. που εργάζονται με μαθητές με Νοητική Αναπηρία


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική εξουθένωση ειδική αγωγή νοητική αναπηρία
Αγάθη Σταθοπούλου
Λαμπρινή Χ. Βλαχάκη
Περίληψη

Σκοπός αυτής της εμπειρικής μελέτης είναι να διερευνήσει τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης που εργάζονται με μαθητές που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της Νοητικής Αναπηρίας και το ρόλο που παίζουν παράγοντες όπως είναι το φύλο, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση, τα έτη προϋπηρεσίας, το επίπεδο σπουδών και οι αρχικές επαγγελματικές επιδιώξεις των εκπαιδευτικών στην εμφάνιση του συνδρόμου. Υιοθετήθηκε το θεωρητικό μοντέλο των Maslach και Jackson και αξιοποιήθηκε η κλίμακα επαγγελματικής εξουθένωσης M.B.I.-E.S. Στην έρευνα συμμετείχαν 64 εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής που απασχολούνται σε δημόσια σχολεία κι εργάζονται με μαθητές με Νοητική Αναπηρία. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα βιώνουν μέτρια επίπεδα συναισθηματικής εξάντλησης, χαμηλά επίπεδα αποπροσωποποίησης και μέτρια επίπεδα προσωπικής επίτευξης. Το φύλο, η οικογενειακή κατάσταση, το επίπεδο σπουδών και οι αρχικές επαγγελματικές επιδιώξεις παρουσιάζουν στατιστικώς σημαντική συσχέτιση με το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης. Δε βρέθηκε σημαντική συσχέτιση μεταξύ της ηλικίας των εκπαιδευτικών του δείγματος και των ετών της προϋπηρεσίας τους με καμία από τις τρεις διαστάσεις του συνδρόμου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Αγάθη Σταθοπούλου

Στέλεχος ΚΕ.Δ.Δ.Υ

Λαμπρινή Χ. Βλαχάκη

Μαθηματικός - Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια