Η έννοια της ψυχολογικής ροής σε χαρισματικούς μαθητές


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχολογική ροή χαρισματικά παιδιά εκπαίδευση
Μαρία Μπιμπούδη
Ζωή Μπιμπούδη
Περίληψη

Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση των δραστηριοτήτων που οδηγούν τους χαρισματικούς μαθητές  στην  κατάσταση αυξημένης εστίασης, ευφορίας και ανατροφοδότησης, δηλαδή  στη βίωση της κατάστασης της ροής  βάσει του Mihaly Csikszentmihalyi.  Πώς θα μπορούσαν οι χαρισματικοί μαθητές, ακόμα και αν εμφανίζουν προβλήματα και μαθησιακές δυσκολίες, αφού εντοπιστούν από τους εκπαιδευτικούς  να είναι ευτυχισμένοι μέσω έντονης συγκέντρωσης σε μια εργασία σε μία ανομοιογενή σχολική τάξη διαφορετικών ικανοτήτων και πολιτισμικών χαρακτηριστικών.  Μελετήθηκε η περίπτωση ενός μαθητή με σύνδρομο asperger ως διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή με ιδιαίτερες  ικανότητες στη μαθηματικά και  τη ζωγραφική. Διαπιστώθηκε πως ο μαθητής είχε πλήρη απορρόφηση από δραστηριότητες εικαστικών που συνδέονται με αριθμούς,  δίχως να αποσπάται από εξωτερικά ερεθίσματα. Η εμπλοκή του σ’ αυτές  είχε ως συνέπεια τη βίωση θετικών συναισθημάτων. Δόθηκε σημασία στις δραστηριότητες που επιτελούσε κάθε φορά. Οι δραστηριότητες ήταν δομημένες με σαφείς και συγκεκριμένους στόχους, ώστε να ελέγχεται η καταβαλλόμενη προσπάθειά του. Οι προκλήσεις των δραστηριοτήτων με τις ικανότητες του μαθητή έπρεπε να βρίσκονται σε ισορροπία. Σε διαφορετική περίπτωση ο μαθητής βίωνε ανία, χαλάρωση ή άγχος. Παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά της ψυχολογικής ροής κατά  τη διάρκεια επιτέλεσης των δραστηριοτήτων. Συμπερασματικά η κατάκτηση της ψυχολογικής ροής με το σχεδιασμό κατάλληλων δραστηριοτήτων συμβάλλει στη βίωση θετικών συναισθημάτων από τους μαθητές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Μαρία Μπιμπούδη

δρ διευθύντρια Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών

Ζωή Μπιμπούδη

λογοθεραπεύτρια