Η εξέλιξη της συναισθηματικής ανάπτυξης των χαρισματικών παιδιών στο σχολικό περιβάλλον. Το σχολικό περιβάλλον αυξάνει την ανθεκτικότητα ή την ευπάθεια στην συναισθηματική ανάπτυξη των χαρισματικών παιδιών ;


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
χαρισμτικότητα συναισθηματική ανάπτυξη σχολικό περιβάλλον χαρισματικά παιδιά χαρισματικοί έφηβοι
Κωνσταντίνα Λυμπεροπούλου
Δήμητρα Παπαναστασίου
Περίληψη

Η χαρισματικότητα ορίζεται ως το κοινό σημείο των γενικών ικανοτήτων άνω του μέσου όρου, των υψηλών επιπέδων αφοσίωσης στην εργασία και της  υψηλής δημιουργικότητας, το οποίο μπορεί να εξελιχθεί σε υψηλά επιτεύγματα μόνο όταν υπάρχει μια γόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ της οικογένειας, του σχολείου και των ομηλίκων. Τα χαρισματικά παιδιά είναι αυτά, που διαθέτουν ή είναι ικανά να αναπτύξουν αυτό το σύνθετο σύνολο χαρακτηριστικών και να το εφαρμόσουν σε οποιονδήποτε δυνητικά αξιόλογο τομέα της ανθρώπινης επίδοσης. Σκοπός αυτής της βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι να μελετήσει την εξέλιξη της συναισθηματικής ανάπτυξης των χαρισματικών παιδιών και εφήβων μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Στην παιδική ηλικία δεν υπάρχουν έντονες συναισθηματικές δυσκολίες και ψυχολογικές διακυμάνσεις πέρα από την αίσθηση ανίας, που δημιουργείται λόγω έλλειψης προκλήσεων. Την περίοδο της εφηβείας όμως διαπιστώνεται διαφορετική συναισθηματική ανάπτυξη, που γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή λόγω της εμφάνισης της ανάπτυξης του «Εγώ». Οι δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα χαρισματικά παιδιά μπορεί να προέρχονται και από τα δικά τους χαρακτηριστικά τα οποία καταλήγουν να γίνονται πρόβλημα π.χ. αρχηγικές τάσεις όπως επίσης και από εξωτερικούς παράγοντες π.χ. υπερβολικές προσδοκίες από δασκάλους και γονείς. Σημαντικά κοινωνικά στηρίγματα αποτελούν οι φίλοι, οι εκπαιδευτικοί και η οικογένεια, καθώς τους βοηθούν να εναρμονίζονται με το περιβάλλον τους χωρίς να αρνούνται την ιδιαιτερότητα τους. Συμπερασματικά, οι χαρισματικοί μαθητές αντιμετωπίζουν μια σειρά κοινωνικό-συναισθηματικών δυσκολιών, όπως η απομόνωση, ο αποκλεισμός από τους συμμαθητές, το άγχος και η τελειομανία, όταν το εκπαιδευτικό περιβάλλον δεν είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους και αυτό μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη αυτοσεβασμού και κοινωνικής αποδοχής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.