Η αξιολόγηση του βιβλίου των μαθηματικών σε σχέση με τα συναισθήματα και τους στόχους επίτευξης των μαθητών/τριών


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Αντιλήψεις μαθητών στόχοι επίτευξης συναισθήματα επίτευξης σχολικό βιβλίο μαθηματικών
Ιωάννα Θεοφανίδου
Αικατερίνη Βάσιου
Χαράλαμπος Λεμονίδης
Περίληψη

Σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει τη συσχέτιση των αντιλήψεων των μαθητών/τριών για το σχολικό βιβλίο των μαθηματικών της Γ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου με τα συναισθήματα και τους στόχους επίτευξής τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο επίπεδα, ένα ποσοτικό και ένα ποιοτικό, που διεξήχθησαν ταυτόχρονα. Στην πρώτη φάση, 46 μαθητές/τριες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο που αποτελούνταν από τις κλίμακες Achievement Emotions Questionnaire, Personal Achievement Goal Orientations και Mathematics Textbook Analysis. Στη δεύτερη φάση, 6 μαθητές/τριες απάντησαν σε ημιδομημένη συνέντευξη, από 13 ερωτήσεις, που σχεδιάστηκαν για τις ανάγκες της έρευνας. Τα αποτελέσματα από τις αναλύσεις συσχέτισης έδειξαν, ότι οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου για το σχολικό βιβλίο των μαθηματικών συσχετίζονται θετικά με το θετικό συναίσθημα επίτευξης, με τους στόχους μάθησης και με τους στόχους προσέγγισης της επίδοσης. Η ανάλυση περιεχομένου έδειξε, ότι οι μαθητές/τριες, παρόλο που θεωρούν το βιβλίο των μαθηματικών εύκολο και ευχάριστο, ωστόσο διαβάζουν τα μαθηματικά γιατί είναι χρήσιμα και για να ικανοποιήσουν τους άλλους (γονείς ή/και εκπαιδευτικούς). Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν πώς το κατανοητό, ελκυστικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου μπορεί να συμβάλει στην κινητοποίηση και ενίσχυση των θετικών συναισθημάτων επίτευξης των μαθητών/τριών και κατά συνέπεια στην αύξηση της επίδοσής τους στα μαθηματικά.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ιωάννα Θεοφανίδου

Φοιτήτρια ΠΤΔΕ, Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας

Αικατερίνη Βάσιου

Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια ΠΤΔΕ, Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας

Χαράλαμπος Λεμονίδης

Καθηγητής ΠΤΔΕ, Παν/μιο Δυτικής Μακεδονίας