Eρευνητική εργασία: απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών για τη χαρισματικότητα και πως αυτή αντιμετωπίζεται από το σχολικό σύστημα


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
χαρισματικότητα
Κατερίνα Ζάχαρη
Μαρία- Αναστασία Ζερκούλη
Ιωάννης Κουμέντος
Περίληψη

Στα πλαίσια του ετήσιου προγράμματος εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή, διεξαγάγαμε και συντάξαμε μία έρευνα με τίτλο Απόψεις και γνώσεις γονέων και εκπαιδευτικών προσχολικής και πρώτων τάξεων του δημοτικού για τα χαρισματικά παιδιά . Η συγκεκριμένη μελέτη διερευνά τις γνώμες και απόψεις εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με τη χαρισματικότητα, στις περιοχές της Θήβας και των Βορείων προαστίων. Το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας επικεντρώνεται στη κατασκευή των θεωρητικών απόψεων, από την σκοπιά διαφόρων μοντέλων και προσεγγίσεων που σχετίζονται με τη χαρισματικότητα. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί, σ’ ένα βαθμό, ποιες είναι οι γνώμες για τη χαρισματικότητα αλλά και να δούμε τις απόψεις των ερωτώμενων συγκριτικά στις  περιοχές των βορείων προαστίων και της Θήβας .Ως επιμέρους στόχοι τέθηκαν: να ανιχνευθούν οι γενικές απόψεις και γνώσεις για την χαρισματικότητα, να διαπιστωθεί η σχέση χαρισματικότητας και σχολικής επίδοσης, να δούμε αν οι ερωτώμενοι γνωρίζουν κάτι για την εκπαιδευτική πολιτική γύρω από το θέμα και τέλος να γίνουν προτάσεις βελτίωσης της εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών. Για τη συλλογή δεδομένων μοιράστηκαν 40 ημερολόγια, 20 στην περιοχή της Θήβας και 20 στα Β. Προάστια. Από τα 20 ερωτηματολόγια, τα 10 δόθηκαν σε εκπαιδευτικούς προσχολικής εκπαίδευσης και πρώτων τάξεων δημοτικού , και 10 σε γονείς. Το δείγμα επιλέχθηκε με σκόπιμη δειγματοληψία και τη μέθοδο «χιονοστιβάδα». Η μέθοδος αποσκοπεί στην ανταλλαγή απόψεων με στόχο την προώθηση και διεύρυνση του προβληματισμού γύρω από ένα ζήτημα. Συγκεκριμένα χρησιμοποιείται όταν είναι δύσκολο να εντοπιστεί ο υπό έρευνα πληθυσμός και επιλέγονται άτομα με προκαθορισμένα χαρακτηριστικά οποία συστήνουν ονόματα άλλων ατόμων, οι οποίοι περιλαμβάνονται στην έρευνα στο επόμενο στάδιο. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με την ποιοτική μέθοδο ανάλυσης δεδομένων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Κατερίνα Ζάχαρη
Νηπιαγωγός
Μαρία- Αναστασία Ζερκούλη

Νηπιαγωγός