| More

Παρουσίαση του δομημένου εκπαιδευτικού προγράμματος TEACCH στη Μονάδα Αυτιστικού Ατόμου “Ελπίδα”: Ένα επιτυχημένο πείραμα.

Views: 155 Downloads: 115
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΙΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΤΙΚΑΡΙΔΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΡΙΖΟΣ

Περίληψη


Η ανάγκη εξειδίκευσης και εξατομικευμένης εκπαίδευσης στο πολύ δύσκολο πρόβλημα του αυτισμού και της ένταξης του αυτιστικού ατόμου στη κοινωνία οδήγησε στη δημιουργία της Μονάδας Αυτιστικού Ατόμου “Ελπίδα”. Η Μονάδα Αυτιστικού Ατόμου “Ελπίδα” δημιουργήθηκε το 1979 από γονείς αυτιστικών ατόμων και αποτελεί σήμερα πραγματική ελπίδα για τα παιδιά και τους ίδιους τους γονείς, με την εφαρμογή του εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος TEACCH, το οποίο βασίζεται στη φιλοσοφία της εξατομικευμένης εκπαίδευσης αλλά και της δόμησης του χώρου και του χρόνου, και που είναι κατάλληλα προσαρμοσμένη στην ιδιαιτερότητα του αυτιστικού ατόμου. Στα 37 χρόνια λειτουργίας της Μονάδας η εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος TEACCH έχει συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του αυτιστικού ατόμου, αναπτύσσοντας την αυτονομία του, την αυτοεξυπηρέτηση, την κοινωνικοποίηση, αλλά και τη βελτίωση του, τόσο στο γνωστικό τομέα, όσο και στον τομέα της συμπεριφοράς.  Σήμερα, η λειτουργία της Μονάδας έχει επεκταθεί και διευρυνθεί με τη λειτουργία του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης, που στεγάζεται στον ίδιο χώρο και προσφέρει ευκαιρίες στο αυτιστικό άτομο για δημιουργικότητα, ψυχαγωγία και ανάπτυξη σύνθετων δεξιοτήτων αλλά και συναισθηματικής επικοινωνίας και νοημοσύνης. Στο μέλλον επιδιώκεται η ίδρυση στέγης υποστηριζόμενης- ημιαυτόνομης διαβίωσης για το αυτιστικό άτομο, δεδομένου του ζητήματος της ενηλικίωσής του και της μετέπειτα διαβίωσής του.


Λέξεις κλειδιά


Δομημένο πρόγραμμα; Εξατομίκευση; Αυτιστικό φάσμα; πρόγραμμα TEACCH

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1782

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.