| More

Είναι οι μαθητές μας χαρισματικοί; Απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη χαρισματικότητα

Views: 74 Downloads: 66
ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΑΛΑΣΚΑ, ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΤΖΟΥΛΗ

Περίληψη


Σχετικά με τη χαρισματικότητα έχουν δοθεί ποικίλοι ορισμοί, κάποιοι από τους οποίους εστιάζουν στη δεινότητα και στο ταλέντο, άλλοι στο υψηλό IQ, και άλλοι στις εξαιρετικές επιδόσεις. Σκοπός της μελέτης είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα χαρακτηριστικά/ανάγκες των χαρισματικών μαθητών, τις στάσεις αναφορικά με τις ενστάσεις ως προς τις παροχές προς τους χαρισματικούς μαθητές και την πιθανή συσχέτιση  προϋπηρεσίας /θέσης με τις απόψεις αυτές. Η έρευνα έγινε σε εκπαιδευτικούς  πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Γ’ Αθήνας (Ν=278), μέσω δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί συνδέουν την έννοια της χαρισματικότητας κυρίως με τα χαρακτηριστικά α) της γρήγορης/ευέλικτης σκέψης, β) του γρήγορου ρυθμού και μεγαλύτερου βάθους μάθησης, γ) την υψηλή απόδοση, δ) την αυξημένη παρατηρητικότητα και ε)  τις εξαιρετικές ικανότητες επίλυσης προβλημάτων. Εκφράζουν την άποψη ότι οι χαρισματικοί μαθητές χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή, και παρόλο που συμφωνούν ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν μεγαλύτερη ανάγκη ειδικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, δεν συμφωνούν ιδιαίτερα με τις ενστάσεις ως προς τις παροχές προς τους χαρισματικούς μαθητές. Η θέση εργασίας των συμμετεχόντων δεν μεταβάλλει τις απόψεις τους, ενώ ο χρόνος προϋπηρεσίας σχετίζεται με τις απόψεις για την ανάγκη ειδικής προσοχής και προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών για τους χαρισματικούς μαθητές.


Λέξεις κλειδιά


Χαρισματικότητα; ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; στάσεις - απόψεις εκπαιδευτικών

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1781

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.