| More

Εκπαίδευση Αθλητών στην Ελλάδα

Views: 109 Downloads: 70
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΛΟΝΤΟΥ, ΖΩΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ

Περίληψη


Από την πρωτόγονη κοινωνία έως και τις ημέρες μας, ο αθλητισμός διαδραμάτισε και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε όλους τους τομείς της ζωής και της εξέλιξης των ανθρώπων. Από την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης σηματοδοτήθηκε η μορφή και η οργάνωση του σύγχρονου αθλητισμού. 

 Στο πλαίσιο της οργάνωσης της επιστήμης του αθλητισμού άρχισε να συστηματο- ποιείται η έννοια του ταλέντου, τα κριτήρια επιλογής ενός ταλαντούχου αθλητή και η εξέλιξή του. Γίνεται  μια σύντομη ιστορική αναδρομή του αθλητισμού σε σημαντικές χρονικές περιόδους της ανθρωπότητας και αναπτύσσεται το θέμα της  ανίχνευσης  και εκπαίδευσης  ταλέντων στο  ελληνικό  ποδόσφαιρο  και στην καλαθοσφαίριση.   

 Σκοπός της έρευνάς μας είναι η διαπίστωση ψυχολογικών παραμέτρων που συνδέονται με πλευρές της πολλαπλής νοημοσύνης, τις ομάδες ενδιαφερόντων και την αυτοεκτίμηση.                                                                      

 Στην έρευνά μας  συμμετείχαν 153 παιδιά ηλικίας 5 έως 18 ετών που αθλούνται σε  δύο  Ακαδημίες  Ποδοσφαίρου  και σε  τρεις Ακαδημίες Καλαθοσφαίρισης καθώς  και  8 προπονητές. Η έρευνα επικεντρώνεται στις  Ομάδες ενδιαφερόντων (test John Holland), στην Πολλαπλή Νοημοσύνη (test Pierrette Boudreau  & Ginette Grenier)  και στην Αυτοεκτίμηση (test αποδοχής εαυτού  και των άλλων της κας Χρυσούλας  Κοσμίδου).                                                                        

Από την ανάλυση των εργαλείων της έρευνας προέκυψαν οι ομάδες επαγγελματι- κών ενδιαφερόντων του κάθε παιδιού, τα ποσοστά στα οποία κάθε παιδί – αθλητής διαθέτει  καθεμιά από τις οχτώ πλευρές της νοημοσύνης καθώς και ο βαθμός αυτο-  αποδοχής του και αποδοχής των άλλων. Από τη μελέτη διαπιστώθηκε ότι στη χώρα μας παιδιά και έφηβοι με ιδιαίτερο ταλέντο και χαρισματικότητα στον αθλητισμό εκπαιδεύονται με συστηματικό τρόπο και για πολλά έτη. Αντίθετα, στη δημόσια εκπαίδευση (μαθηματικά, γλώσσα, κλπ) δε δίνονται ανάλογες ευκαιρίες για παιδιά με ιδιαίτερες ικανότητες και χαρισματικότητα εκτός αθλητισμού και μουσικής.    

Τα όσα προέκυψαν από την όλη ερευνητική διαδικασία μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το ταλέντο και η χαρισματικότητα του κάθε παιδιού – αθλητή  σχετίζονται  άμεσα  με την εκτίμηση που τρέφει  για τον εαυτόν του και για τους άλλους, με τις ομάδες ενδιαφερόντων του καθώς και με το ποσοστό στο οποίο διαθέτει καθεμιά από τις πλευρές της νοημοσύνης. 


Λέξεις κλειδιά


Εκπαίδευση; Αθλητής; Αθλητισμός; Ακαδημία; Χαρισματικότητα; Ταλέντο

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1771

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.