| More

Καταγραφή και ανάλυση των γνώσεων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τα γνωστικά και κοινωνικο-συναισθηματικά χαρακτηριστικά των ευφυών μαθητών

Views: 59 Downloads: 56
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΟΥΣΤΑΝΑ, ΟΛΓΑ ΔΡΑΚΑΚΗ

Περίληψη


Οι ευφυείς μαθητές αποτελούν μια ειδική ομάδα του μαθητικού πληθυσμού, που χρήζει διαφοροποιημένης εκπαιδευτικής μεταχείρισης. Σημαίνων παράγοντας στην κατάλληλη και ολοκληρωμένη παρέμβαση είναι η γνώση τόσο του γνωστικού, όσο και του συναισθηματικού και κοινωνικού υπόβαθρου δεξιοτήτων των ευφυών μαθητών. Οι ευφυείς μαθητές διαθέτουν ιδιαίτερα γνωστικά χαρακτηριστικά, που τους διαφοροποιούν από τους μαθητές μέσης τυπικής ανάπτυξης. Η διαπίστωση αυτή αποτελεί κοινό τόπο σε κάθε ερευνητική και βιβλιογραφική αποτύπωση του γνωστικού τους προφίλ. Διαφωνία, ωστόσο, παρατηρείται στα ερευνητικά πορίσματα ως προς τα ψυχο-κοινωνικά τους γνωρίσματα. Σε αυτήν την περίπτωση οι απόψεις διίστανται και εμφανίζονται ευρήματα είτε ψυχικής υγείας ή ψυχο-παθολογίας στα ευφυή άτομα. Οι αξιολογικές κρίσεις των εκπαιδευτικών για τα ιδιαίτερα γνωρίσματα των ευφυών μαθητών τους αποτελούν έναν από τους σπουδαιότερους αξιολογικούς και διαγνωστικούς παράγοντες. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η καταγραφή και ανάλυση των γνώσεων και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τα ιδιαίτερα γνωστικά, κοινωνικά και ψυχο-συναισθηματικά γνωρίσματα των ευφυών μαθητών. Η μεθοδολογία της έρευνας αφορούσε στον σχεδιασμό και εφαρμογή δομημένου ερωτηματολογίου με κλειστού τύπου ερωτήσεις σε πεντάβαθμη κλίμακα Likert. Η στατιστική επεξεργασία πραγματοποιήθηκε με παραμετρικούς ελέγχους μέσων τιμών, μέσω ελέγχου συσχέτισης, καθώς και ελέγχου της αξιοπιστίας του ερευνητικού εργαλείου. Τα αποτελέσματα συζητιούνται σύμφωνα με τον έλεγχο των ερευνητικών υποθέσεων και τα πορίσματα αντίστοιχων διεθνών ερευνών στο πεδίο αυτό.   


Λέξεις κλειδιά


Ευφυΐα; γνωστικά χαρακτηριστικά; κοινωνικές δεξιότητες; συναισθηματική ανάπτυξη

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1765

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.