| More

Δυσκολίες των μαθητών Α’ Λυκείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (ΕΜΔ) στη μετάφραση και την κατανόηση των Αρχαίων: η οπτική των καθηγητών

Views: 100 Downloads: 80
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΣΙΟΡΒΑ, ΗΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Περίληψη


Η ικανότητα για μάθηση θεωρείται ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της ζωής του ανθρώπου. Πρωτίστως διαφαίνεται μέσα από την λειτουργικότητα του ατόμου στο σχολικό περιβάλλον καθώς δέχεται την εκπαίδευση. Ανέκαθεν η σχολική επίδοση αποτελούσε κριτήριο αξιολόγησης ενός συνόλου ικανοτήτων όπως της γλώσσας, της μνήμης, της αντίληψης, του ψυχισμού αλλά και της νοημοσύνης. Στη σύγχρονη εποχή η επίδοση του μαθητή θεωρείται ένα από τα βασικότερα κριτήρια αξιολόγησης των μαθησιακών δυσκολιών. Οι μαθησιακές δυσκολίες εκφράζονται και γίνονται αντιληπτές από τους εκπαιδευτικούς μέσω της χαμηλής επίδοσης ή της σχολικής αποτυχίας. Στο πλαίσιο των προαναφερομένων, πραγματοποιήθηκε έρευνα με σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές τους με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (ΕΜΔ) στη μετάφραση και κατανόηση των Αρχαίων της Α’ Λυκείου. Το δείγμα αποτέλεσαν 37 φιλόλογοι Γενικών Λυκείων που διδάσκουν Αρχαία Ελληνικά και έχουν μαθητές με ΕΜΔ. Ως μεθοδολογικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο και η ημι-δομημένη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών για τις επιμέρους δυσκολίες των μαθητών με ΕΜΔ στη μετάφραση και κατανόηση των αρχαίων κειμένων συμπίπτουν με τις γενικότερες αδυναμίες των μαθητών με ΕΜΔ στον τομέα την ανάγνωσης. Τέλος, τεκμηριώθηκε η άποψη ότι η ύπαρξη ΕΜΔ αποτελεί τροχοπέδη στην εκμάθηση της αρχαιοελληνικής γλώσσας.


Λέξεις κλειδιά


ειδικές μαθησιακές δυσκολίες; αναγνωστική κατανόηση; σχολική επίδοση

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1760

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.