| More

Πρώιμη Παρέμβαση σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση και ειδικές ανάγκες: Καλές εκπαιδευτικές πρακτικές

Views: 207 Downloads: 144
ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΖΙΦΑ

Περίληψη


Τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση  αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα με διαφορετικές  λειτουργικές συνέπειες ανάλογα την εγκεφαλική βλάβη και την παρέμβαση. Η έγκαιρη και αξιόπιστη διάγνωση από ειδικούς (ιατρούς, θεραπευτές και εκπαιδευτικούς) παίζει καθοριστικό ρόλο για τον καλύτερο σχεδιασμό θεραπευτικών προγραμμάτων. Η κατάσταση των παιδιών με εγκεφαλική παράλυση μπορεί να βελτιωθεί με κατάλληλη θεραπευτική αγωγή, πρώιμη εκπαιδευτική παρέμβαση ,καθοδήγηση και βοήθεια προς τους γονείς, ώστε να αποφευχθούν ή να μειωθούν σοβαρές επιπλοκές σωματικές, ψυχικές ,μαθησιακά προβλήματα κλπ).

Οι κινητικές αναπηρίες περιορίζουν τη μάθηση των παιδιών σε τομείς όπως την ικανότητα της επεξεργασίας πληροφοριών που έχει άμεση σχέση με τις πνευματικές λειτουργίες του ατόμου και χαρακτηριστικά όπως αδύνατη μνήμη,  δυσκολίες συγκέντρωσης και προσοχής, μέτριες συλλογικές ικανότητες, ανεπαρκή γλωσσική ανάπτυξη κ.α Η έκθεσή τους σε εμπειρίες, ερεθίσματα, κίνητρα, εκπαιδευτικές θεραπείες μπορεί να διαφοροποιήσουν τις ανάγκες ,την εξέλιξη της αναπηρίας και την μετέπειτα λειτουργικότητα του ατόμου.

Στοχευμένα πιλοτικά προγράμματα, που αφορούσαν τη γλωσσική ανάπτυξη και τις προμαθηματικές δεξιότητες βασισμένα σε διαφοροποιημένα σχέδια διδασκαλίας απέδειξαν ,ότι το μαθησιακό προφίλ των παιδιών βελτιώνεται, αυξάνονται  τα κίνητρα μάθησης και η συνεργατικότητα. .Έτσι μειώνονται οι πιθανότητες για εκδήλωση σοβαρών μαθησιακών δυσκολιών, που σχετίζονται με αδυναμίες αντιληπτικές, γλωσσικές, ελλιπείς μαθηματικές δεξιότητες σε συνάρτηση με αδυναμία στις μνημονικές λειτουργίες και τη συγκέντρωση-προσοχή.


Λέξεις κλειδιά


εγκεφαλική παράλυση; πρώιμη παρέμβαση; εκπαιδευτικά προγράμματα; μνήμη; μαθηματική σκέψη; γλώσσα.

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1748

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.