Η αφοσίωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στο σχολείο που υπηρετούν: Η υποστηρικτική ηγετική συμπεριφορά του διευθυντή του σχολείου, η επαγγελματική ικανοποίηση και το συναίσθημα στο χώρο εργασίας ως προβλεπτικοί παράγοντες


Δημοσιευμένα: Μαρ 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
Αφοσίωση σχολείο εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Περίληψη

Η αφοσίωση των  εκπαιδευτικών αποτελεί σημαντικό εργασιακό παράγοντα, καθόσον σχετίζεται τόσο με  με την απόδοσή τους στο πλαίσιο άσκησης του έργου που επιτελούν όσο και με την επίδοση των μαθητών τους. Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής η αφοσίωση αυτή αξιολογείται θετικά διότι επιδίδονται στο απαιτητικό έργο της εκπαίδευσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία. Δεδομένης της οργανωσιακής και, συνακόλουθα, παιδαγωγικής σημαντικότητας που έχει η αφοσίωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στο σχολείο στο οποίο υπηρετούν, μελετήθηκαν αντίστοιχοι παράγοντες που συμβάλλουν στην αφοσίωση αυτή. Η μελέτη βασίστηκε σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 375 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, που υπηρετούσαν στην Α/θμια Εκπαίδευση. Από τη σχετική στατιστική ανάλυση προέκυψε ότι η επαγγελματική ικανοποίηση αποτελεί τον κύριο προβλεπτικό παράγοντα της αφοσίωσης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στο σχολείο που υπηρετούν, ενώ στο μοντέλο πρόβλεψης προσθέτουν σημαντικά τόσο η υποστηρικτική ηγετική συμπεριφορά του διευθυντή του σχολείου όσο και η απουσία αρνητικού συναισθήματος στο χώρο εργασίας.     

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Εκπ/κός ΠΕ70-Διδάκτορας ΠΤΔΕ Παν. Θεσσαλίας