| More

Αναπαραστάσεις στελεχών Α/θμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την καταλληλότητα εκπαιδευτικών πρακτικών για χαρισματικούς μαθητές

Views: 51 Downloads: 60
ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΣΑΡΙΔΟΥ, ΣΟΦΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ

Περίληψη


Ο Διευθυντής ως εκπαιδευτικός ηγέτης είναι αυτός που μπορεί να εγγυηθεί την επιτυχία όλων των μαθητών συμπεριλαμβανομένων και των χαρισματικών (Hallinger 2003). Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας είναι πιθανότερο να εφαρμόσει προγράμματα τα οποία πιστεύει ότι θα οδηγήσουν σε καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις για τους μαθητές του παρά αυτά που είτε δεν υπόσχονται το επιθυμητό αποτέλεσμα είτε αντίθετα ενδέχεται να βλάψουν τους μαθητές. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μέρος ερευνητικών δεδομένων μεγαλύτερης έρευνας που διενεργήθηκε  με σκοπό τη διερεύνηση αναπαραστάσεων τυχαίου δείγματος στελεχών της Α/θμιας Εκπαίδευσης  στο νησί της Ρόδου αναφορικά με τους χαρισματικούς μαθητές. Πιο συγκεκριμένα εξετάζονται οι αναπαραστάσεις των συμμετεχόντων σε ό,τι αφορά την καταλληλότητα εκπαιδευτικών προσεγγίσεων και δομών για χαρισματικούς μαθητές στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Για τις ανάγκες της έρευνας σχεδιάστηκε ερωτηματολόγιο 7βαθμης κλίμακας Likert το οποίο βασίστηκε στα αποτελέσματα ημι-δομημένων συνεντεύξεων της πιλοτικής φάσης.

Από την ανάλυση των δεδομένων διαφαίνεται ότι οι αντιλήψεις των συμμετεχόντων ευθυγραμμίζονται με τη γενικότερη παραδοχή ότι η εκπαιδευτική διαφοροποίηση είναι ζήτημα αναγνώρισης των ανθρώπινων ατομικών δικαιωμάτων και μάλλον συμβάλλει στην κοινωνική ισότητα ή τουλάχιστον στην αυτοπραγμάτωση ενώ η παρουσία χαρισματικών μαθητών στο ελληνικό σχολείο κατά τη συνολικότερη άποψή τους αποτελεί μια πραγματικότητα, που η Πολιτεία, δεν μπορεί πλέον να την παραβλέψει.


Λέξεις κλειδιά


Στελέχη Εκπαίδευσης; χαρισματικοί μαθητές; αναπαραστάσεις εκπαιδευτικών

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1722

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.