| More

Σχολικό κλίμα και κινητοποίηση στην εργασία των εκπαιδευτικών

Views: 86 Downloads: 70
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΣΙΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕΡΔΙΚΗ

Περίληψη


Δεδομένου ότι το σχολικό κλίμα μπορεί να καθορίσει και να επηρεάσει τη βελτίωση των σχολικών μονάδων (Bryk&Schneider, 2003·Daly, 2008·Sailes, 2008·Schoen&Teddlie, 2008·VanHoutte, 2005), θα ήταν σημαντικό τα σχολεία να δώσουν έμφαση σε παράγοντες του σχολικού κλίματος που ενδεχομένως να επηρεάζουν την εργασία των εκπαιδευτικών (Aldridge&Fraser, 2016). Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετήσει το σχολικό κλίμα και την επίδρασή του στην κινητοποίηση στην εργασία των εκπαιδευτικών και ειδικότερα στους στόχους επίτευξης και στην αντίληψη αυτοαποτελεσματικότητας. 168 εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπ/σης συμπλήρωσαν τις κλίμακες: Revised School Level Environment Questionnaire (R-SLEQ·Johnson, Stevens, &Zvoch, 2007), Teachers’ Achievement Goals in Work Questionnaire (Papaioannou&Christodoulidis, 2007) και Ohio State Teacher Efficacy Scale (OSTES·Tschannen-Moran&Woolfolk Hoy, 2001). Τα αποτελέσματα από την έρευνα έδειξαν, ότι η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών συσχετίζεται θετικά με τον προσανατολισμό τους στο έργο, ενώ η εκπαιδευτική καινοτομία συσχετίζεται αρνητικά με την αποφυγή του έργου. Επιπλέον, η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, η εκπαιδευτική καινοτομία και οι καλές σχέσεις με τους μαθητές συσχετίζονται θετικά με την αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών στις στρατηγικές που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία και στη διαχείριση της τάξης. Επίσης, παράγοντες του σχολικού κλίματος ενισχύουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ότι επιτελούν αποτελεσματικά το έργο τους. Τα αποτελέσματα μπορούν να εφαρμοστούν στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας και την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων στα σχολεία. 


Λέξεις κλειδιά


σχολικό κλίμα; κίνητρα στην εργασία;στόχοι επίτευξης εκπαιδευτικών; αντίληψη αυτοαποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1685

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.